۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
هشدار قطع آب به پرمصرف‌ها در ایام خانه تکانی
مشاور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد

هشدار قطع آب به پرمصرف‌ها در ایام خانه تکانی

مشاور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با آغاز خانه تکانی ها، مصارف آب در استان تهران به سه برابر ورودی سدهای پنجگانه آن رسیده و آب مشترکانی که مصارف نادرستی داشته باشند، قطع خواهد شد.

به گزارش بازار، حبیب الله براتی گفت: نهمین روز اسفند را در شرایطی پشت سر می‌گذاریم که حداکثر دمای تهران ۱۷ درجه و دمای مطلوبی است، اما همچنان مصرف آب، در روز گذشته ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمکعب بوده است.

وی افزود: مصرف لحظه‌ای آب تهران ۴۲ هزار لیتر بر ثانیه و ورودی آب به سدهای پنجگانه استان تهران، ۱۷ هزار لیتر بر ثانیه است. این به معنای آن است که مصرف لحظه‌ای آب تهران، ۳ برابر ورودی سدهای آن است!

براتی تاکید کرد: مفهوم واضح‌تر آمارها، این است که همچنان در حال استفاده از ذخایر سدها هستیم. مجموع ذخایر سدها در روز گذشته ۲۲۲ میلیون مترمکعب بوده و به طور مرتب در حال کاهش است.

وی در ادامه درباره دلیل این کاهش حجم ذخایر گفت: ورودی آب به سدها کم است و از شهروندان درخواست می‌شود در ایامی که جزو ایام پرمصرف سال محسوب می‌شود، در زمان خانه تکانی و شست و شوی منازل و سایر مصارف، به کسری منابع آب و کمبود ذخایر سدها توجه داشته باشند و همکاری کنند تا دچار مشکل نشویم.

با پرمصرف‌ها برخورد جدی می‌شود
مشاور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین درباره برخورد با مشترکان پرمصرف که به اخطارها توجه نمی‌کنند، گفت: در حوزه‌های امداد و پست‌های مشترکان، اخطارهای کتبی و شفاهی به پرمصرف‌ها داده می‌شود و گاهی نیز، اقدام به قطع آب آن‌ها می‌کنند.

وی افزود: در مرکز ۱۲۲ آبفای استان تهران که پایش‌ها و مشکلات شبکه آب را رصد می‌کند، روزانه حدود ۱۰ هزار تماس داریم که حدود ۳ هزار مورد آن، به کارشناس ارجاع و مابقی راهنمایی می‌شوند. این اتفاقات به طور مرتب رخ می‌دهد و به مشترکان پرمصرف در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران که مشخص شود مصارف درستی ندارند یا رعایت نمی‌کنند، هم اخطار داده و هم قطع و وصل انشعاب آن‌ها انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha