۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی فاقد بیمه هستند
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی فاقد بیمه هستند

ساری- کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اظهار اینکه ۸۰۰ هزار کارگر چندسال پشت درب تامین اجتماعی بلاتکلیف هستند، گفت: وضعیت بیمه‌ای آن‌ها سال آینده مشخص می‌شود.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی سال ها بدون هیچ پشتوانه بیمه ای در بدترین شرایط کار می کردند، افزود: با توجه به حساسیت موضوع باید تکلیف کارگران را روشن کنیم و با مصوبه قانونی وضعیت بیمه ای آن ها تعیین تکلیف می شود.

وی افزود: کارگران ساختمانی مظلومترین افراد کشور هستند ومقرر اس از ابتدای سال آینده تمامی کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت آموزی فنی و حرفه ای بیمه شوند.

وی با عنوان این که قانون کارگران ساختمانی قدمت ۱۰ ساله دارد و با اجرای آن طی یک سال آینده هیچ کار بدون بیمه ای نباید داشته باشیم، اظهار امیدواری کرد تا این طرح عملیاتی شود.

بابایی کارنامی تصریح کرد: اگر قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی اجرایی شود هیچ کارگری بدون بیمه نخواهد ماند و مشکل دیرینه این افراد پس از سال ها حل می شود.

این نماینده مجلس درباره استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با اظهار این که این موضوع در اولویت نیست، گفت: وزیر جهادی به خوبی مسائل کشاورزان را پیگیری می کند و در حل مشکلات دغدغه دارد.

وی ادامه داد: وی ۱۰ برنامه راهبردی به مجلس ارائه داد که تمام آن ها مثل کاداستر و افزایش تولید محصول کشاورزی در حال اجرا است اما مووضع گرانی نهاده های دامی به ارز مربوط است.

کد خبر: ۲۰۸٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha