۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی در انگلستان| لزوم رصد شاخص پوند
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی در انگلستان| لزوم رصد شاخص پوند

اقتصاددانان اروپا معتقدند که بانک مرکزی انگلیس به احتمال زیاد، نرخ بهره بانکی برای ماه مارس را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار، اقتصاددانان اروپا معتقدند که بانک مرکزی انگلیس به احتمال زیاد، نرخ بهره بانکی برای ماه مارس را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، در حالیکه بانک مرکزی انگلستان در جلسه ۲ فوریه خود وعده داد که نرخ بهره بانکی را در ماه مارس افزایش دهد، اکنون بسیاری از اقتصاددانان معتقدند میزان این افزایش به جای ۲۵ واحد، به احتمال زیاد ۵۰ واحد افزایش خواهد یافت.

ساموئل تامبز و گابریلا دیکنز، اقتصاددانان ارشد موسسه تحقیقاتی «پانتوئن» معتقدند این تصمیم احتمالی بانک مرکزی انگلستان در پی تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره بانکی و جلوگیری از ریزش بیشتر ارزش پوند در برابر دلار صورت خواهد گرفت.

در حالیکه نرخ قیمت مصرف کننده برای ماه ژانویه در انگلستان ۶ درصد و پایینتر از انتظار بانک مرکزی این کشور اعلام شده، اما اقتصاددانان معتقدند مدیران این بانک به احتمال زیاد در جلسه روز جمعه خود، نرخ بهره بانکی را ۵۰ واحد افزایش خواهند داد.

با اینحال، گفته می شود تا روز جمعه و پیش از برگزاری جلسه بانک مرکزی انگلستان، به احتمال زیاد شاخص پوند تغییر چندانی نخواهد کرد.

لازم به ذکر است شاخص دلار در پی تصمیم هفته گذشته فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره بانکی، همچنان رو به افزایش بوده و به اوج هفت هفته ای خود رسیده است. شاخص دلار هم اکنون در کانال ۱۰۵ بوده و احتمال افزایش آن طی روزهای آتی وجود دارد؛ موضوعی که نهایتا منجر به ریزش بیشتر بازارهای مالی خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha