۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
رونمایی از داروی آلبومین در نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان غذا و دارو
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

رونمایی از داروی آلبومین در نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان غذا و دارو

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی آلبومین از اواخر سال گذشته در کشور تولید می‌شود و امروز این دارو در نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی رونمایی می‌شود.

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو امروز (دوشنبه ۸ اسفندماه) در نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی گفت: ۴۷۵ شرکت در حوزه دارو، بیش از ۳۷۷ شرکت در زمینه غذا و ۳۲۸ شرکت تجهیزات پزشکی در حوزه دانش بنیان فعال هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه، عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان و کاهش وابستگی به واردات است.

محمدی با تاکید بر اینکه قطعاً بیشترین حجم صادرات ما مربوط به حوزه دانش‌بنیان است، گفت: این حوزه دانش جدیدی را خلق کرده است که نه‌تن‌ها برای کشور ما، بلکه برای کشورهای منطقه جذابیت دارد. اگر شرکت‌های ما بتوانند در این زمینه فعالیت کنند، بهتر می‌توانند صادرات را انجام دهند. این‌طور نیست که ما برای صادرات بازار نداشته باشیم، بلکه بازار ایجاد نکردیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های ما این است که تولید را به حدی تقویت کنیم که در صادرات محدودیتی ایجاد نشود، گفت: در سال آینده با توجه به اینکه مشکل ارز ترجیحی را نداریم، با تأمین پایدار، مشکل صادرات هم رفع می‌شود. پیش‌بینی ما برای صادرات دارو در سال آینده ۲۰۰ میلیون دلار است.

محمدی ادامه داد: یکی از موانع صادرات ما ارز ترجیحی بود؛ زیرا طبیعتاً وقتی به محصولی یارانه می‌دهیم، اجازه صادرات آن را نداریم. دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک تحت حمایت ۱۰۰ درصدی یارانه بود و بر این اساس صادراتشان بسیار محدود بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۹۹ درصد از اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید شده است، تصریح کرد: در زمینه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی در ایران دستگاه شتاب دهنده خطی برای اولین بار در کشور تولید شده و این شرکت‌ها نیازمند حمایت همه جانبه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، محصولات دانش بنیان باعث کاهش وابستگی به واردات و کشورهای خارجی است و با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه اگر این سطح تولیدات نبود تحریم‌ها مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کرد.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha