۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
فین تک و کمک به درآمدزایی کسب‌وکارها

فین تک و کمک به درآمدزایی کسب‌وکارها

هزینه کمتر، خدمات بهتر و افزایش درآمد سه راس مثلثی هستند که کسب‌وکارهای فین تکی به وسیله آن سعی می‌کنند مدل‌های درآمدزایی خود را مشخص کنند.

به گزارش بازار، هزینه کمتر، خدمات بهتر و افزایش درآمد سه راس مثلثی هستند که کسب‌وکارهای فین تکی  به وسیله آن سعی می‌کنند مدل‌های درآمدزایی خود را مشخص کنند. مدل‌های درآمدزایی از فین تک درحال‌حاضر شبیه یه یک نقشه گنج است که رمز و رازهای زیادی دارد؛ سرمایه‌گذاران، بانک‌ها یا شرکت‌های مالی همه به دنبال آن هستند تا راه‌هایی بهتر برای رسیدن به گنج را پیدا کنند. امروز اگرچه فین‌تک یکی از سودآورترین بازارها را دارد اما به نظر می‌رسد این صنعت در مرحله‌ای به سر می‌برد که می‌تواند مدل‌ها و روش‌های خود را بهبود و توسعه دهد. نکته جذاب در مورد امکان‌های درآمدزایی فین تک مقیاس‌پذیر بودن آن است؛ راهکارهای فین تکی دامنه‌ای گستره از کسب‌وکارهای شخصی و آزاد تا شرکت‌های بزرگ را پوشش می‌دهد و برای همه آن‌ها راهکارهایی مناسب ارائه می‌دهد.

درگاه پرداخت؛ مسیر اصلی درآمدزایی کسب‌وکارهای آنلاین

استفاده از درگاه پرداخت حالا جزوی جدانشدنی  از زندگی شهری شده‌است. هر پرداخت اینترنتی که روزانه انجام می‌شود از پرداخت یک قبض ساده گرفته تا خریدهای بازارگاه‌هایی با میلیون‌ها مشتری از طریق درگاه پرداخت انجام می‌شود. درحال‌حاضر هر فرد با ثبت کسب‌وکار و دریافت نشان اعتماد الکترونیک می‌تواند درگاه پرداخت داشته باشد و از آن برای دریافت پول از مشتریان خود استفاده کند.

پرداخت خودکار؛ پرداخت بدون توقف

یکی دیگر از مدل‌های درآمدزایی فین‌تک پرداخت اشتراکی است. امروزه بسیاری از مشتریان کسب‌وکارهای آنلاین هزینه‌های ثابتی را به صورت دوره‌ای برای تمدید اشتراک یا قبوض پرداخت می‌کنند. پرداخت خودکار می‌تواند به مشتریان کمک کند تا خیالشان از پرداخت هزینه‌های دوره‌ای راحت کند و کسب‌وکارهایی که از این روش برای درآمدزایی استفاده می‌کنند می‌توانند با ارائه امکان پرداخت خودکار از پرداخت مرتب هزینه‌های اشتراک توسط مشتریان خیالشان راحت باشد. پرداخت خودکار که در دنیا به دایرکت دبیت شناخته شده‌است یکی از بهترین روش‌های پرداخت به ویژه برای کسب‌وکارهاست. در این روش مشتری اجازه برداشت از حساب را برای دفعات و مبلغ مشخص به کسب‌وکار می‌دهد و این یعنی اطمینان نسبی از درآمدزایی یک خدمت برای بازه زمانی مشخص.

API راهی برای یکپارچه‌سازی خدمات پرداخت

بانک‌ها مدت‌هاست که مؤسسات مالی اول در دنیا بوده‌اند، اما فناوری امکان ارائه خدمات مشابه را برای استارت‌آپ‌ها فراهم کرده است.

با استفاده از API، شرکت‌های فین‌تک می‌توانند با قراردادن مدل درآمدی خود در یک مدل تجاری، محصولاتی را ایجاد کنند که به بانک‌ها و سایر موسسات ارائه می‌شوند. بیایید این مورد را با یک مثال بررسی کنیم.

شرکت فین‌تک «الف» در تلاش است تا راهی برای کسب درآمد از تبلیغات بیابد و نمی‌خواهد مستقیماً با بانک‌ها معامله کند. بنابراین آنها به سراغ شرکت فین‌تک «ب» می‌روند که به بانک‌ها خدمات ارائه می‌دهد. شرکت فینتک الف با ب، که یکپارچه سازی API را راه‌اندازی می‌کند، شریک می‌شود.

یکی دیگر از منابع افزایش درآمد در فینتک، دریافت هزینه از کسب‌وکارها و سایر مشاغل برای استفاده از زیرساخت‌های مالی آنهاست. طی چند سال آینده، این روند بسیار تماشایی خواهد بود.

فین تک و کمک به درآمدزایی کسب‌وکارها

جابه‌جایی پول؛ کماکان کاربردی و پرطرفدار

پیدایش کسب‌ و کارهای آنلاین، روند انتقال پول را به شکل‌های مختلف تغییر داده است. عاملی که به نوبه خود به افزایش درآمدزایی در فین تک کمک کرده است.

به عنوان مثال، شرکت‌های فینتک اغلب نرخ مبادله بهتری را نسبت به همتایان سنتی خود ارائه می‌دهند. سرعت تحویل نقدی نیز در این شرکت‌ها بسیار بیشتر است، که این عامل باعث محبوبیت فوق‌العاده آنها در بین مصرف‌کنندگان می‌شود. کارمزدهای مرتبط با تمام این نوع نقل و انتقالات نیز پایین‌تر است، به این معنی که هر دو طرف معامله راضی‌تر از آنچه هستند که قبلاً در مدل‌های سنتی مؤسسات مالی رایج بوده است.

بسیاری از کسب‌وکارهای فین تک به‌جای این‌که هزینه خدمات خود را از مصرف‌کنندگان دریافت دارند، به عنوان منبع اصلی درآمد خود به فروش محصول متکی هستند. به این معنی که برای جذب مشتری به وب سایت خود، نیازی به تبلیغات سنگین ندارند.

انتقال پول از طریق یک بانک سنتی یا دیگر ارائه‌دهندگان خدمات مالی می‌تواند پیچیده و گیج‌کننده باشد. با این حال، تکمیل یک تراکنش انتقال وجه در سطح بین‌المللی، با استفاده از یک مدل کسب‌ و کار آنلاین، بسیار آسان است. زیرا بیشتر مردم امروزه با نحوه کار این نوع کسب‌ و کارها، و آنچه برای انتقال موفقیت‌آمیز وجه لازم است، آشنا هستند.

برنامه‌های کاربردی بانکداری دیجیتال

برنامه‌های کاربردی بانکداری دیجیتال خدماتی هستند که برای مدیریت بهتر، آسان‌تر و ایجاد دسترسی بیشتر به تراکنش‌های بانکی و مالی مشتریان از طریق گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند.

برنامه‌های بانکداری آنلاین از یک سیستم یکپارچه تشکیل شده‌اند که به مشتریان امکان می‌دهد بدون مراجعه به شعبه بانک، تراکنش‌های خود را از طریق دستگاه‌های (هوشمند) گوناگون انجام دهند. بانکداری دیجیتال هم یک برنامه مالی شخصی و هم یک حساب بانکی تجاری را برای مشتریان فراهم می‌کند و مدیریت وجوه را امکان‌پذیر می‌سازد.

کارکردهای ضروری بانکداری دیجیتال شامل پرداخت از طریق تلفن هوشمند، انتقال پول بین حساب‌ها و کارت‌ها، برداشت از دستگاه‌های خودپرداز، حواله آنلاین، پرداخت آنلاین صورتحساب و نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های سهام است.

شرکت‌های فین‌تک همچنین در حال توسعه اپلیکیشن‌هایی برای مشتریانی هستند که دوست دارند از تلفن‌ هوشمند یا تبلت‌ به عنوان دستگاه‌های اصلی متصل به اینترنت استفاده کنند. چنین برنامه‌هایی راحتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند و به آنها اجازه می‌دهند از شر اسناد کاغذی خلاص شوند، زیرا همه چیز را می‌توان به صورت آنلاین انجام داد.

دیگر پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری آنلاین این روند را یک گام فراتر برده‌اند. پلتفرم سرمایه‌گذاری آنلاین «رابین‌هود» معاملات سهام بدون کمیسیون را به سرمایه‌گذاران شخصی و سازمانی ارائه می‌دهد. در عین حال آنها می‌توانند از نرخ بهره سود ببرند.

رابین‌هود با بیش از سه میلیون کاربر در پلتفرم خود، ثابت کرده است که یک شرکت بسیار دگرگون‌کننده در صنعت امور مالی است. مدل کسب‌ و کار منحصربه‌فرد آنها سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است که دلیل اصلی بیشتر آنها عدم دریافت کمیسیون برای هر معامله است.

برای آموزش های بیشتر درمورد فینتک اینجا را کلیک کنید.

کد خبر: ۲۰۸٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha