۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
جرایم دارندگان وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه بخشیده شد
مدیرکل اقتصاد و دارایی قزوین:

جرایم دارندگان وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه بخشیده شد

قزوین- مدیرکل اقتصاد و دارایی قزوین گفت: جرایم دارندگان وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث از ۱۵ بهمن تاکنون بخشیده شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی قزوین، امیر خلیلی‌خواه، از اجرای طرح بخشش جرایم بیمه شخص ثالث در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: جرایم دارندگان وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث از ۱۵ بهمن تاکنون به صورت ۱۰۰ درصدی بخشیده شده است.

وی اضافه کرد: فقدان بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث در حوادث رانندگی مشکلات متعدد و آثار زیان بار فراوان مادی و معنوی برای مقصران پدید می‌آورد که از جمله آن می‌توان به تشکیل هزاران پرونده در مراجع قضائی اشاره کرد. هر چند صندوق تأمین خسارت‌های بدنی خسارات جانی مربوط به این‌گونه حوادث را پس از احراز شرایط در مرحله دادسرا یا صدور حکم قضائی به زیان‌دیدگان پرداخت می‌کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین ادامه داد: با این حال بر اساس نص صریح قانون صندوق یادشده مکلف به بازیافت این خسارات از مقصران و مالکان وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث است که این امر در مقایسه با مبلغ مورد نیاز برای خرید بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث فشارهای بسیارشدید و مضاعفی را به این قبیل افراد تحمیل خواهد کرد.

تمامی شرکت‌های بیمه موظف به اعمال این بخشودگی هستند

خلیلی خواه یادآور شد: با این حال با توجه به سیاست‌های کلان دولت مبنی بر ضرورت حمایت از اقشار کم‌برخوردار جامعه و کاهش اثرات زیانبار حوادث رانندگی اجرای طرح ویژه بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم دارندگان وسایل نقلیه موتوری که فاقد بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث هستند، از ۱۵ بهمن‌ماه شروع شده و تا ۱۴ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: حمایت حداکثری و پایدار صنعت بیمه از مقصران و زیان‌دیدگان در حوادث رانندگی، فرهنگ‌سازی برای تعمیم امر بیمه در جامعه و کاهش رنج‌ها و دردهای حوادث غیرمترقبه رانندگی برای مردم از جلوه اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی قزوین افزود: تمامی شرکت‌های بیمه موظف به اعمال این بخشودگی هستند و اداره‌کل اقتصاد و دارایی هم به عنوان دستگاه حاکمیتی ناظر بر شرکت‌های بیمه بر روند اجرای طرح نظارت می‌کند.

کد خبر: ۲۰۸٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha