۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۸
منابع پایدار کسری بودجه را برطرف می کند| دولت ساختارش را کوچک کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

منابع پایدار کسری بودجه را برطرف می کند| دولت ساختارش را کوچک کند

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ درآمد های واقعی دیده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد، با اشاره به راهکارهای جبران کسری بودجه در کشور گفت: کسری بودجه به تورم و آشفتگی اقتصادی دامن زده و باید راهکارهای مناسبی برای رفع آن پیدا کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اصلی در این بخش ایجاد منابع پایدار در بودجه است، گفت: باید در لایحه بودجه درآمد های واقعی دیده شود، درآمد غیر واقعی حتماً به کسری بودجه دامن خواهد زد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین اگر در طول سال مشاهده کردیم که درآمدها تحقق پیدا نمی‌کند، باید کمک شود تا درآمدها تحقق پیدا کرده و کسری نداشته باشیم.

کوچکی نژاد ادامه داد: اگر درآمدهای بودجه محقق نشد دولت باید لایحه های تحت عنوان اصلاح بودجه را به مجلس ارائه دهد به عنوان مثال اگر قیمت نفت دچار نوسان شد با اصلاح بودجه باید روش‌های دیگری را پیمود.

وی در ادامه بیان کرد: با این حال صرفه‌جویی‌های بودجه امروز دیگر معنایی ندارد چرا که ما در تامین منابع عمرانی در سال جاری تخصیص های کمی داشتیم البته اینکه دولت حجم و ساختار خودش را کوچک کند حتماً می‌تواند راهگشا باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : دولت باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کوچک سازی بدنه خود را در دستور کار قرار دهد و باید خدمات را به بخش خصوصی واگذار کند. دولت اگر دست به این اقدامات بزند حجم منابع اش افزایش پیدا کرده و کسری بودجه کمتری خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۸٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha