۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
فقدان امنیت از برگشت سرمایه انگیزه سرمایه گذاری را کاهش داده است
یک تحلیلگر اقتصادی:

فقدان امنیت از برگشت سرمایه انگیزه سرمایه گذاری را کاهش داده است

گرگان- قبادی، مدرس دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی گفت: فقدان امنیت از برگشت سرمایه و سود مناسب، انگیزه بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری کاهش داده است.

فرخ قبادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: کاهش سرمایه گذاری یکی از علل اصلی کاهش رشد اقتصادی در ایران محسوب می شود که این امر بر توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری و فقر تاثیر گذار بوده است.

این مدرس دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی افزود: فقدان امنیت از برگشت سرمایه و سود مناسب، انگیزه بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری کاهش داده است.

قبادی یادآورشد: شرایط فعلی کشور ابهاماتی برای سرمایه گذاری ایجاد کرده به همین خاطر بخش خصوصی اعتمادی برای ورود به این عرصه ندارد.

وی با بیان اینکه کاهش سرمایه گذاری بر درآمد پایدار مردم تاثیر گذاشته، خاطرنشان کرد: علل اصلی عدم رغبت به سرمایه گذاری را باید پیدا و برای رفع آن تلاش کرد.

قبادی با بیان اینکه تورم در این روزها باعث افزایش قیمت دلار شده، اضافه کرد: یکی از این راهکار های ممانعت از افزایش نرخ دلار تزریق دلار به بازار است که اگر دولت این اقدام را انجام ندهد ارزش پول بیش از گذشته کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: جلوگیری از واردات هم به طور غیر مستقیم یکی از اقداماتی است که باعث کاهش نرخ دلار می شود.

مدرس دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی با اشاره به این نکته که این روزها به رغم ظرفیت مناسب تولیدات ایران، کمتر از این بستر برای صادرات استفاده شده، اظهارکرد: صادرات در گذشته شرایط بهتری داشت اما در حال حاضر صادرکنندگان با انبوهی از مشکلات مواجه هستند.

وی در خاتمه افزود: در واقع فکر و توان صادر کننده تنها باید برای حل مشکلات و معضلات پیش رو متمرکز باشد و توانی برای مدیریت و جذب مشتریان برایش باقی نمی ماند

کد خبر: ۲۰۸٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha