۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
تخلیه و بارگیری ۸۹ میلیون تن انواع کالا در بنادر هرمزگان
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

تخلیه و بارگیری ۸۹ میلیون تن انواع کالا در بنادر هرمزگان

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۸۹ میلیون و ۲۹۴ هزار تن انواع کالا طی ۱۱ ماهه سال جاری در بنادر این استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد با ارائه تازه‌ترین آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع رقمی بالغ بر ۶۹ میلیون و ۵۹۵ هزار انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۸۹ میلیون انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر استان افزود : از این میزان ۵ میلیون و ۷۱۳ هزارتن مربوط به محموله‌های ترانزیتی کالاهای غیر نفتی در بنادر هرمزگان بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه از جابجایی ۲۶ میلیون و ۴۳۲ هزار تن انواع کالاهای صادراتی و بیش از ۱۰ میلیون انواع کالاهای وارداتی غیر نفتی طی ۱۱ ماه سال جاری در بنادر استان خبر داد.

عباس نژاد با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کانتینری در بندر شهید رجایی حجمی بالغ بر ۲۲ میلیون و ۴۰۶ هزار تن بوده است، خاطر نشان کرد: نمودارهای آماری در این بخش رشد ۷,۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهند .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در خصوص کالاهای ترانشیپی غیر نفتی نیز طی ۱۱ ماهه سال جاری گفت:حجمی بالغ بر ۲ میلیون و ۹۰۶ هزار تن کالا از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

عباس‌نژاد میزان ترانزیت انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی را طی این مدت بیش از پنج میلیون تن اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در مجموع ۴۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری در بخش غیرنفتی و ۲۸ میلیون و ۳۹۵ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در بخش نفتی در بندر شهیدرجایی به ثبت رسیده است.

به گفته عباس نژاد طی این بازه زمانی نیز چهار هزار و ۸۹۹فروند انواع شناور وارد بندر شهید رجایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۹,۸ درصدی داشته است.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha