۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری چینی‌ها در ایلام
با هدف تولید «دی سولفید کربن» انجام می‌شود؛

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری چینی‌ها در ایلام

ایلام- رشنوادی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی ایلام گفت: کارخانه تولید «دی سولفید کربن» با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری توسط چینی‌ها در ایلام احداث می‌شود.

سعید رشنوادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق رایزنی های انجام گرفته با وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر انتخاب استان ایلام به عنوان یکی از اهداف سرمایه گذاری شرکت چینی و طی موافقت این وزارتخانه، گروهی از شرکتی چینی برای بازدید از پروژه های نفتی استان به ایلام سفر کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام ابراز امیدواری کرد: دستگاه های ذیربط و ذی نفع استان ایلام نهایت همکاری خود با این گروه سرمایه گذار چینی را انجام دهند تا استان از این فرصت مغتنم پیش آمده نهایت استفاده را ببرد.

وی افزود: شرکت بای جین شانگهای از کشور چین بزرگترین شرکت تولیدکننده دی سولفید کربن جهان محسوب می شود که در کشورهای مختلف نیز سرمایه گذاری کرده است.

رشنوادی یادآور شد: مواد اولیه مورد نیاز این شرکت گوگرد است که این شرکت، گوگرد را به محصولات جانبی در صنایعی چون کشاورزی و پزشکی تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه ایلام در زمینه مواد اولیه، گوگرد، صنعت نفت و گاز استانی غنی است، ادامه داد: حضور این شرکت فرصتی ارزنده برای سرمایه گذاری خارجی در استان ایلام است.

رشنوادی تاکید کرد: شرکت پتروپالایش یکی از اولین شرکت های فعال در استان است و شرکت پالایش گاز ایلام با توجه به فعالیت کمی و کیفی خود در سطح دنیا از شرکت های شناخته شده و معتبر محسوب می شود که این شرکت ها نقطه ثقلی برای شرکت سرمایه گذار چینی خواهند بود.

استان ایلام میزبان نیوفاچانگ معاون مدیرعامل و جیاخوای کوان معاون امور اقتصادی و بین الملل شرکت بای جین شانگهای از کشور چین برای سرمایه گذاری در حوزه احداث کارخانه تولید دی سولفید کربن در این استان بود.

پس از احداث کارخانه طبق برنامه زمانبندی تعیین شده ۱۵ ماهه،‌ ۶۰ هزار تن دی سولفید کربن سالانه در این استان تولید می شود.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha