۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
بررسی تخصصی «طرح بانکداری مرکزی» و انطباق آن با سیاست‌های کلی نظام
در مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت؛

بررسی تخصصی «طرح بانکداری مرکزی» و انطباق آن با سیاست‌های کلی نظام

طرح قانونی «بانکداری مرکزی» با حضور رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد.

به گزارش بازار به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه اعضای کمیسیون، نظرات تخصصی خود را در خصوص طرح بانکداری مرکزی از جمله مفاهیم «استقلال و اقتدار بانک مرکزی»، «بانکداری اسلامی» و «عدم انسجام بین وظایف، اهداف و احکام بانک مرکزی» بیان کردند.

محسن رضایی، رئیس کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع، ضمن تشکر از طراحان طرح، با اشاره به نواقص متعدد این طرح و ایرادات فراوان شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع به آن گفت: این طرح با واقعیت‌های اقتصاد کشور انطباق ندارد و نیاز به اصلاحات جدی دارد.

بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه این مصوبه پیشتر در هیئت عالی نظارت مجمع مورد بررسی قرار گرفته و برخی از ابهامات و ایرادات ۱۹ گانه هیئت در مجلس شورای اسلامی برطرف شده و برخی موارد مغایرت با سیاست‌های کلی همچنان باقی مانده است، مقرر شد گزارش کمیسیون اقتصادی درباره این طرح در هیئت عالی نظارت مجمع، ارائه شود.

در این جلسه آقایان داود دانش جعفری، محمدجواد ایروانی، محمدرضا باهنر، غلامرضا آقازاده، سید مرتضی نبوی، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، احمد وحیدی و محمد فروزنده از اعضای مجمع، رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، نظرات خود را درباره طرح بانک مرکزی مطرح کردند.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha