۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
اختراع انواع روش‌های استخدام به ایجاد شکاف درآمدی کارمندان انجامید| لزوم تدبیر دولت برای کنترل ارز
عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با بازار:

اختراع انواع روش‌های استخدام به ایجاد شکاف درآمدی کارمندان انجامید| لزوم تدبیر دولت برای کنترل ارز

بوشهر- رضایی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش‌های اختراعی استخدام در سالیان گذشته، این شیوه را عامل شکاف درآمدی کارکنان دولت برشمرد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور در کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: کمیسیون تلفیق در روزهای گذشته، در چند شیفت کاری روی لایحه بودجه کار کرده و بنده پیشنهاداتی بنفع مردم و اقشار کمتر برخوردار مطرح کرده‌ام که امیدوارم تصویب شوند.

وی به تعیین تکلیف کارکنان شرکتی در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: با تصویب مجلس، مقرر شد، دستگاه‌های دولتی، ظرف حداکثر شش ماه با نیروهای شاغلی که در دستگاه‌های مربوطه مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه پردازی هستند، قرارداد کارمعین منعقد کنند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اختراع انواع روش‌های استخدام در سالیان گذشته، سبب ایجاد شکاف عمیق درآمدی بین کارکنان دولت شده است.

رضایی تصریح کرد: در برخی ادارات و دستگاه‌ها، دو نفر کارمند با کارکرد مشابه، تفاوت معناداری در دریافت حقوق و مزایا دارند و یک نفر ۵ میلیون و یک نفر با همان کارکرد، ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

وی در ادامه به وضعیت نابسامان ارز اشاره و اضافه کرد: دولت باید اقدامی جدی در کنترل ارز داشته باشد و اکنون فشار زیادی بر مردم بخاطر نوسان ارز وارد شده که اصلا قابل توجیه نیست.

رضایی بیان کرد: توجه به معیشت مردم بویژه اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد باید دغدغه دولت باشد و انتظار دارم در مساله ارز، دولت تدبیری اساسی کرده و ثبات را به بازار برگرداند.

کد خبر: ۲۰۸٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      تازه به این نتیجه رسیدید ؟ یکم زود نیست کارمند داره پرپر میشه یک سری فره میشن یک سری فقط اسم کارمند دارن دولت در این چند ساله اخیر هیچ کاری برای قراردادی ها نکرد یعنی فقط حرف زدن وعده دادن عمل نکردند شرکتی ها که دیگه نگو استخدامی راه میره تو اداره کارش میندازه گردن قراردادی و شرکتی خوب اینها استخدام بشن اون استخدامی ۶م مجبوره کارشو بکنه خود به خود کار تقسیم و سرعت میره بالا حقوق هم که بعضی از ادارات انگار دیده نمیشن هیچی مزایایی ندارن فقط کار شبانه روزی