۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کارگران کم لطفیها را فراموش نخواهند کرد
رئیس اتحادیه کارگران فصلی:

کارگران کم لطفیها را فراموش نخواهند کرد

بیات، رئیس اتحادیه کارگران فصلی با گلایه از تعیین تکلیف نشدن حقوق کارگران و پرداخت نشدن بیمه بیکاری گفت: جامعه کارگری با این موضوعات آشناست و کم لطفیها را فراموش نخواهدکرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فتح الله بیات یادآور شد: از دولت انتظار نداشتیم تخلفی قانونی انجام دهد و ضمنِ یکی صدا شدن با کارفرمای بخش خصوصی، کارگران را سرگردان کند.

وی افزود: حقوق و دستمزد کارگران همچنان بلاتکلیف است. در زمان جنگ ۱۰۴هزار شهید کارگری دادیم تا امروز وضعیت بهتر شود؛ نه اینکه بدین شکل باشد! جامعه کارگری با این موضوعات آشناست و این کم لطفی ها را فراموش نخواهد کرد.

بیات گفت: صندوق تامین اجتماعی باید برای کارگران بیکار شده و حتی کارگرانی که قادر به ورود به بازار کار نیستند تسهیلات تامین کند و این مهم باید اجرایی شود؛ اما بیمه بیکاری به کندی پیش می رود و کارگران دائما پیگیر مطالبات حقه خود هستند.

وی ادامه داد: مسئولان باید هرچه سریعتر گروه کارگران شناسایی شده را ساماندهی کرده و مبلغ مورد نظر را پرداخت نمایند. این کارگران قبل از عید بیکار شدند و با کرونا دست و پنجه نرم کردند و امروز درآمد و معیشت این عزیزان به خطر افتاده است.

همچنین علیرضا حیدری، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در مصاحبه با این برنامه رادیویی اظهار کرد: صندوق بیمه بیکاری به افرادی تعهد دارد که حق بیمه سه درصد را پرداخت کرده و از طرفی تعریفی خاص نسبت به بیکاری دارند. بر اساس تعریف این صندوق بیکار به فردی گفته می شود که به شکل غیر ارادی کار خود را از دست دهد.

وی با بیان اینکه کرونا عملا استفاده از قانون بیمه بیکاری را امکان پذیر نمی کند، افزود: کسانی که قرارداد موقت دارند قادر به دریافت بیمه بیکاری نیستند. این افراد بسیار زیادند و تقریبا بازار کار ایران در اختیار قراردادهای موقت درآمده است.

حیدری یادآور شد: چندی پیش طرحی در مجلس مطرح شد و حداقل مقرری برای افراد متقاضی بازار کار را مورد تاکید قرار داد؛ البته برای این افراد کاری در جامعه وجود ندارد. این طرح خارج از قانون اساسی نیست و دولت باید بداند تعهدات قانون اساسی لازم الاجراست.

کد خبر: ۲۰٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha