۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹
ایران می‌تواند تامین‌کننده انرژی مورد نیاز گروه بریکس باشد
نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

ایران می‌تواند تامین‌کننده انرژی مورد نیاز گروه بریکس باشد

نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی می تواند تامین کننده انرژی اعضای مجموعه بریکس و شانگهای باشد لذا از سوی کشورهای عضو مورد توجه قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی، در خصوص اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس، گفت: کشورمان در سالیان گذشته پیگیر عضویت در سازمان همکاری شانگهای بود و همزمان با این امر، موضوع عضویت تهران در بریکس نیز مطرح شد و مورد حمایت برخی کشورها قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قدرت های آسیایی نظر هند، چین و روسیه در بریکس حضور دارند، اظهار کرد: بنابراین گروه بریکس و شانگهای به نوعی هر کدام بیش از ۳۵ درصد از اقتصاد جهانی را در بر گرفته اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی می تواند تامین کننده انرژی اعضای این دو مجموعه باشد لذا از سوی کشورهای عضو مورد توجه قرار دارد، ادامه داد: در این راستا باید اذعان کرد اکنون که ایران به شانگهای پیوسته، عملا زمینه عضویت کشورمان در بریکس نیز آماده شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دیپلماسی و سیاست خارجی ایران با محوریت افزایش تعامل با همه کشورهای دنیا خصوصا کشورهای غیر غربی پیش می رود، افزود: کشورهای آفریقایی مانند آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی مانند برزیل از جمله کشورهایی هستند که مستقل بوده و تحت تاثیر سیاست های استعماری نیستند لذا بستر همکاری دوجانبه در ابعاد اقتصادی با آنها وجود دارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که اروپا پیرو سیاست های اشتباه ایالات متحده بوده و در تور کاخ سفید گرفتار شده و این مهم در حالیست که رخدادهای اخیر اقتصادی میان چین و ایران و روسیه نشان می دهد کشورمان از غربی ها خصوصا اروپایی ها عبور کرده و دیگر گرفتار تحریم ها نمی شود.

کد خبر: ۲۰۸٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha