۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
لزوم تسریع در اجرای طرح نهضت گلخانه در کردستان/یک سوم سهم اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است
استاندار کردستان:

لزوم تسریع در اجرای طرح نهضت گلخانه در کردستان/یک سوم سهم اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است

سنندج – زارعی کوشا، استاندار کردستان گفت: اجرای طرح نهضت ساخت گلخانه با توجه به نیاز و توانمندی‌های موجود در استان باید با سرعت بیشتری دنبال و پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای کشاورزی کردستان، گفت: در بخش های مختلف کشاورزی نیاز به استفاده از شیوه‌های نوین داریم و دیگر فعالیت با شرایط چند دهه پیش جوابگو نیست.

وی اضافه کرد: میزان مساحت گلخانه های استان کم است و با اجرای طرح نهضت ساخت این واحدها باید سطح گلخانه ها افزایش یابد که این امر منجر به چندبرابر شدن عملکرد در واحد سطح خواهد شد.

استاندار کردستان سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش در بخش کشاورزی را در اولویت طرح های استان خواند و گفت: دریافت استعلام از هر دستگاه اجرایی نباید بیش از ۱۵ روز طول بکشد و اگر بیش از این مدت زمان برد باید مدیران دلایل آنرا بیان و موانعی که موجب این اتفاق شده را برطرف کنند.

زارعی کوشا با تاکید براینکه تاخیر در پاسخ استعلامات به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، افزود: شرکت آب منطقه ای استان در گزارشی اعلام کند از ابتدای سال جاری چه تعداد استعلام مربوط به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در این شرکت پاسخ داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی در بخش کشاورزی استان در حال انجام است،گفت: امیدواریم در پایان دولت سیزدهم شاهد تحول چشمگیر در بخش کشاورزی استان باشیم.

زارعی کوشا ادامه داد: یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک سوم اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است بنابراین این بخش محور اصلی اقتصاد استان است و باید تفاهم هایی با کشاورزان در راستای افزایش چند برابری بهره‌وری داشته باشیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه طرح آبی کردن ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجرا است، یادآور شد: طرح انتقال آب از سد گاران مریوان در یکی ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد که با این اقدام حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تبدیل به آبی می شود.

وی طرح های انتقال آب را از دیگر اولویت های استان خواند و گفت: در مرحله نخست انتقال آب از سد آزاد به شهر سنندج اجرایی شد و در فاز بعدی این اقدام برای شهرستان های قروه و دهگلان انجام می شود.

استاندار کردستان یادآور شد: پروژه مجتمع باغات دهکانان به نمادی از ناامیدی و یاس در بین مردم منطقه شامل روستاهایی از شهرستان های کامیاران و سروآباد تبدیل شده بود که با تلاش و پیگیری و همت جمعی، از بهمن ماه سال جاری افتتاح و ۷۰۰ هکتار از اراضی این روستاها تبدیل به آبی تبدیل شد.

زارعی کوشا اظهار کرد: برای حمایت از مرغداران، جزو نخستین استان های کشور بودیم که بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها به واحدهای مرغداری وام سرمایه در گردش پرداخت کردیم و تاکنون در چند مرحله این کار انجام شده تا این صنعت که زنجیره آن در استان تکمیل شده است؛ همچنان تولید و اشتغال داشته باشد.

کد خبر: ۲۰۸٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha