۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
 دستگاه‌های اجرایی متخصصان حوزه جی آی اس را جذب کنند
رئیس سازمان نقشه برداری کشور:

دستگاه‌های اجرایی متخصصان حوزه جی آی اس را جذب کنند

زنجان- رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: هیچ دستگاهی بی نیاز از کارشناسان مرتبط با حوزه جی آی اس نیست و دستگاه‌های اجرایی متخصصان مورد نیاز این حوزه را جذب کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی جاویدانه ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان، گفت: باید منابع اطلاعات مکانی برای اشتراک گذاری به پایگاه داده تبدیل شود و در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در شاخص‌های ارزیابی برای سال جاری و سال بعد که از سوی سازمان امور اداری و استخدامی ابلاغ شد، میزان مشارکت دستگاه‌ها در این حوزه (تهیه زیرساخت داده مکانی) یکی از شاخص‌های مهم و اصلی تلقی شده است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور، گفت: داده‌های موجود در این بستر باید به اشتراک گذاشته شود و گام بعدی پس از ایجاد این بستر، ارتقای کیفیت و به روز رسانی داده‌های موجود است که این امر بسیار مهم خواهد بود.

جاویدانه تاکید کرد: وجود کارشناسان و متخصصان در حوزه نقشه برداری و جی آی اس اثرات غیرقابل انکاری دارد و دستگاه‌هایی که از حضور این متخصصان بهره مند هستند داده‌های آنها با کیفیت‌تر و نتایج قابل اعتمادتری دارد.

وی به سند اس دی آی (پایگاه اطلاعات مکانی) اشاره کرد و بیان داشت: مصوبه الزام دستگاه‌ها به مشارکت در تهیه این پایگاه و به اشتراک گذاری داده‌های آن در سطح ملی و استانی اخذ شده است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور تصریح کرد: فقدان نیروی متخصص کافی در جی آی اس (نقشه برداری اطلاعات مکانی) چالش اصلی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه است.

جاویدانه گفت: هیچ دستگاهی بی نیاز از کارشناسان مرتبط با حوزه جی آی اس نیست و دستگاه‌های اجرایی باید متخصصان مورد نیاز در حوزه جی آی اس را جذب کنند و ساختارهای موجود را ارتقا دهند.

کد خبر: ۲۰۷٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha