۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
برای تامین میوه شب عید و کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی هیچ مشکلی وجود ندارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

برای تامین میوه شب عید و کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی هیچ مشکلی وجود ندارد

تبریز- فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای تامین میوه شب عید و کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: میوه و کالاهای اساسی به اندازه کافی در استان ذخیره و تامین شده است.

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ما معمولا زمان های پیک مصرف را داریم که یکی از این زمان ها ایام پایانی سال است، همیشه در این ایام بازار میوه و مواد غذایی مورد نیاز مردم، گرم و داغ می شود و مردم برای تأمین مایحتاج خود، روانه بازار می شوند؛ امسال هم برای اینکه ما بتوانیم بازار را تنظیم بکنیم و تعادلی بین عرضه و تقاضا به وجود بیاید اتحادیه تعاون روستایی به عنوان مباشر انتخاب شده و خرید دو قلم میوه از جمله پرتقال و سیب را انجام داده است. این میوه ها در سردخانه های استان موجود است و به اندازه کافی هم تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: عرضه میوه و سایر اقلام امسال از بیستم اسفند ماه در بیست نقطه از شهر تبریز با پشتیبانی که شهرداری انجام می دهد و محل غرفه ها را مشخص کرده است انجام می گیرد امسال این عرضه به حالت نمایشگاهی اجرا می شود و تفاوتی که با سال های قبل دارد این است که کمی زودتر آغاز می شود. در سایر شهرستان ها هم توسط تعاونی مصرف روستایی عرضه خواهد شد.

فتحی بیان کرد: در سنوات گذشته ما فقط دو قلم کالا را عرضه می کردیم اما امسال به جهت مصادف شدن با ماه مبارک رمضان مقرر شده است که برنج و شکر به قیمت دولتی، مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد هم از نوع گوسفندی و هم گوساله در همان محل ها و نمایشگاه ها به قیمت دولتی عرضه شود.حتی در مورد سایر کالاها مثل قند و روغن نیز با هماهنگی که با کارخانه های تولید کننده آنها صورت گرفته است مقرر شده این کالاها نیز با تخفیف ۱۵ درصدی عرضه شوند.

گفتنی است در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان برنج تایلندی به میزان ۲۱۴۱ تن، برنج هندی ۷۳۴ تن، شکر خانوار۴۰۰ تن ، شکر صنف ۱۷۸۰تن ، گوشت مرغ منجمد ۴۸۰ تن ، گوشت قرمز منجمد۹۶۰تن گوساله و ۲۴۰تن گوسفندی به قیمت های مصوب تنظیم بازاری در استان آذربایجان شرقی در حال توزیع می باشد.

کد خبر: ۲۰۷٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha