۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
منفعت چند صنعت بورسی از بازار مبادلات ارزی
عضو هیات مدیره سبدگردان ویستا مطرح کرد

منفعت چند صنعت بورسی از بازار مبادلات ارزی

راه‌اندازی این بازار در مرحله اول، منجر به رشد سودآوری شرکت‌های پتروشیمی خواهد شد و بعد از آن هم گروه فولادی و با یک وقفه زمانی، پالایشی‌ها و نیز تمامی شرکت‌هایی که درآمدهای صادراتی دارند، از این روی

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حمید فاروقی، عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان ویستا در خصوص تاثیر معاملات ارز در سامانه مبادلات ارزی در بازار سرمایه بیان کرد: عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه مبادلات ارزی اتفاق بسیار مثبتی برای بازار سرمایه محسوب می‌شود. از سویی یکی از ریسک‌های مهم پیش روی بازار سرمایه برطرف شده و سرمایه‌گذاران چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به این بازار خواهند داشت و از سوی دیگر، با عرضه ارز پتروشیمی‌ها در بازاری توافقی شرکت ها امکان عرضه فروش ارز خود با قیمت مناسب تر را خواهند داشت. در نظر داشته باشید که در اولین معاملات بازار مبادلات ارز و طلا، حواله دلار ۳۶۱۳۰ تومان معامله شد و همین نرخ هم رشد سودآوری پتروشیمی‌ها را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد راه‌اندازی این بازار در مرحله اول، منجر به رشد سودآوری شرکت‌های پتروشیمی خواهد شد و بعد از آن هم گروه فولادی و با یک وقفه زمانی، پالایشی‌ها و نیز تمامی شرکت‌هایی که درآمدهای صادراتی دارند، از این رویداد منتفع خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: فرآیند تعیین قیمت ارز بر اساس عرضه و تقاضای بازار فرآیندی مولد بوده و هم برای اقتصاد کشور و هم سهامداران منافع به همراه خواهد داشت. امیدواریم سیاست‌گذاران تکرار اشتباهات گذشته را ادامه نداده و با سرکوب نرخ و چند نرخی بودن ارز، مردم را به سمت فعالیت‌های سوداگرانه سوق ندهند.

کد خبر: ۲۰۷٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha