۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
صادرات ۵۰۰ تن ماهی از نهاوند به کشورهای اوراسیا
کارشناس امور شیلات نهاوند خبر داد:

صادرات ۵۰۰ تن ماهی از نهاوند به کشورهای اوراسیا

همدان - کارشناس امور شیلات و آبزی‌پروری جهاد کشاورزی نهاوند از صادرات ۵۰۰ تن ماهی از نهاوند به کشورهای اوراسیا طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار؛ مصطفی کزازی بابیان اینکه مزرعه «قزل دانش» به‌عنوان بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهی استان و مهم‌ترین مزرعه استراتژیک اصلاح نژاد غرب کشور نقش مهمی در توسعه شیلات استان دارد، گفت: به‌منظور استفاده از ظرفیت کامل این مزرعه، امسال مجوز پرواری آن تصحیح و به یک هزار تن افزایش یافت که با به پیک رسیدن مجموعه ۲۵ درصد بچه ماهی کشور در اینجا تولید و از ورود ۴۰ درصد تخم چشم زده جلوگیری می‌شود.

کارشناس امور شیلات و آبزی‌پروری جهاد کشاورزی نهاوند به صادرات ماهی طی یک سال گذشته از نهاوند اشاره کرد و گفت: با دریافت کد «آی.آر» که ویژه صادرات است طی یک سال گذشته ۵۰۰ تن ماهی به کشورهای اوراسیا به‌ویژه روسیه صادر شد که در صورت حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان می‌توان این میزان را افزایش داد.

وی از راه‌اندازی خط تولید نمایندگی خوراک بهدانه و فراداده خبر داد و گفت: باهدف پشتیبانی از خوراک آبزیان این دو مرکز در حال راه‌اندازی است و علاوه بر این در راستای توسعه صادرات باید کلینیک پزشکی آبزیان به‌عنوان بستر کار در سطح شهرستان ایجاد شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha