۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
صادرات از گمرکات گلستان ۹ درصد کاهش یافت
مدیرکل گمرکات گلستان:

صادرات از گمرکات گلستان ۹ درصد کاهش یافت

گرگان- حسینی، مدیرکل گمرکات گلستان با اشاره به صادرات ۳۴۴ میلیون و ۶۳۶ هزار کیلوگرم کالا از گمرکات استان در سال جاری، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص عملکرد ۱۱ ماهه گمرکات گلستان، اظهارکرد: در سال جاری تاکنون، ۳۴۴ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۶۷۶ کیلوگرم کالا به ارزش بیش از ۲۰۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۷۲ دلار از گمرکات گلستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد از لحاظ ارزش دلاری افزایش و از نظر وزنی ۹ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: بیشترین اقلام صادراتی از گمرکات گلستان پلی استایرن، پنیر، خرما، ید، لوله‌ها و پروفیل، تخته‌های متراکم شده چوبی، کشمش تیزابی، مفتول مسی و رب گوجه فرنگی بوده که به کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، رومانی، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، فدراسیون روسیه و پاکستان صادر شده است.

حسینی در خصوص واردات هم گفت: در ۱۱ ماهه نخیت، ۳۱ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۶۶ کیلوگرم کالا به ارزش ۵۶ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۲۶۵ دلار از گمرک مرزی اینچه برون وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۸۱ درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان اضافه کرد: عمده ترین کالاهای وارداتی روغن خام سویا، ژانراتور موتور گاز، پارچه، پارچه جین، دیزل ژانراتور، جو دامی، فوتس اویل و پارچه متقال بوده است.

وی ادامه داد که این کالاها از ترکیه، ترکمنستان، چین، انگلستان، قزاقستان، هند، امارات متحده عربی، اسپانیا، ویتنام، آلمان، دانمارک، تاجیکستان و ایتالیا وارد گمرکات گلستان شده است.

حسینی از صدور هزار و ۵۱۰ اظهارنامه به وزن ۳۶ میلیون و ۵۱۰ هزار کیلوگرم کالا در ترانزیت خارجی امسال خبرداد که از نظر وزنی ۱۲۱ درصد و از نظر دلاری ۸۵۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرکات گلستان از تعطیل بودن صادرات چمدانی و بسته بودن مسیر مسافربری خبرداد.

کد خبر: ۲۰۷٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha