۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
محدودیت زیرساختی مانع بهره برداری از سردخانه ۵ هزار تنی در گلستان
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهره:

محدودیت زیرساختی مانع بهره برداری از سردخانه ۵ هزار تنی در گلستان

گرگان- صالحی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهره از ایجاد سردخانه ای با گنجایش پنج هزار تن خبر داد و گفت: اگر محدودیت زیرساخت و تامین برق وجود نداشت تاکنون این پروژه به بهره برداری رسیده بود.

محمد حسین صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ نفر در این شرکت به صورت فصلی و دائمی فعالیت دارند و تمام محصولات کنسروی غیرگوشتی و محصولات فریز را تولید و نگهداری می کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهره، افزود: قدمت این مجموعه بیش از نیم قرن است و قطعا بخشی از دستگاه ها قدیمی و فرسوده شده اند. برنامه داریم مجموعه را در قالب شرکت کشت و صنعت، به سرخنکلا منتقل کنیم و این بخش با کاربری جدید در راستای سیاست های کلان به مجتمع گردشگری تبدیل شود.

وی با بیان این که تفکر شرکت این است که در راستای کارآفرینی و توسعه اشتغال منطقه بتواند سیاست های کشت و صنعت را ادامه دهد، گفت: در مجموعه جدید سردخانه ای با گنجایش پنج هزار تن محصول ساخته شده که در استان کم نظیر است اما به واسطه محدودیت زیرساخت و تامین برق تا الان تمام نشده است.

صالحی درباره مشکلات زیرساخت و تامین انرژی هم گفت: متاسفانه در طرح توسعه پیش بینی تامین چهار مگاوات برق توسط استان نشده بود به همین دلیل در مرحله اول یک مگاوات برق را تحویل دادند که بخشی از کار شروع شده است.

وی بیان کرد: محدودیت تامین زیرساخت های انرژی چالش طرح توسعه ماست زیرا از نظر برق و آب گرچه تلاش های زیادی شده ولی با محدودیت های زیادی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهره از راه اندازی بخش فرانچ فرایز در آینده نزدیک خبرداد و گفت: تجهیزات این واحد خریداری شده و به زودی نصب می شود.

وی با یادآوری اینکه شرکت برنامه جدی برای ورود به عرصه کشاورزی ندارد، گفت: در طرح ما واحد کشت به جای ورود مستقیم در کنار کشاورزان قرار می گیرد و به صورت خرید تضمینی و تامین بذور با کیفیت برای کشاورزان گلستان کمک خواهیم کرد تا محصول خوب با راندمان بالا دریافت کنیم که خروجی ما در بازار داخلی و خارجی قابل رقابت باشد.

صالحی اضافه کرد: ۹۰ درصد نخودفرنگی کشور در گلستان تولید می شود و اگر زیرساخت های فرآوری آن در گلستان باشد طی مدت زمان کوتاه برداشت می شود آن را به کنسرو یا محصولات فریز شده تبدیل کرد که ارزش افزوده بالایی برای استان خواهد داشت.

وی نگاه شرکت به صادرات محصول را جدی اعلام کرد و گفت: از ظرفیت های خوب گلستان نسبت به سایر استان ها، ارتباط با کشور قزاقستان است.

صالحی با بیان اینکه کنسولگری و پرواز مستقیم ظرفیت خوبی است که ارتباط ما را با تجار قزاقستان توسعه داده، افزود: طی چهار ماه گذشته نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان صادرات به کشور قزاقستان داشتیم.

کد خبر: ۲۰۷٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha