۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
احتمال ریزش بهمن در مناطق جنوب، غرب و شمال اصفهان| صدور هشدار زرد هواشناسی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

احتمال ریزش بهمن در مناطق جنوب، غرب و شمال اصفهان| صدور هشدار زرد هواشناسی

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: احتمال ریزش بهمن در در گردنه‌های برفگیر جنوب، غرب و شمال استان اصفهان به دلیل افزایش دما وجود دارد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در اصفهان اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته جاری در جنوب اصفهان آغاز می‌شود و تا شنبه ششم اسفندماه اکثر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بارش پراکنده برف و باران، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد و کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: احتمال یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی طی آخر هفته وجود دارد.

بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار در ارتباط با احتمال ریزش بهمن در مناطق جنوب، غرب و شمال به ویژه در گردنه‌های برفگیر استان به دلیل افزایش دما تاکید کرد: همچنین انتظار جاری شدن روان‌آب و سیلاب در مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های محلی، آب‌گرفتگی معابر عمومی را داریم.

صعود به ارتفاعات ممنوع

وی با تاکید بر بر لزوم احتیاط در سفرهای برون شهری و همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر گفت: مردم باید از هرگونه صعود به ارتفاعات برفگیر، کوهنوردی و انجام ورزش‌های زمستانی در مناطق پر خطر کوهستان‌های کرکس، زاگرس مارشنان و ارتفاعات سمیرم، فریدونشهر، فریدن، تیران کرون و بویین میاندشت خودداری شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha