۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
معافیت های مالیاتی کارگاههای صنایع دستی
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد

معافیت های مالیاتی کارگاههای صنایع دستی

محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در صورت تصویب قانون در مجلس کارگاه‌های صنایع دستی با حداکثر در آمد ۲۰۰ میلیون تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پویا محمودیان، با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی کارگاههای صنایع دستی در پیش نویس نظام مالیاتی کشور حذف شده بود افزود: با پیگیری و جلسات متعدد که با مسؤولان وزارت اقتصاد و دارایی انجام شد به منظور دفاع از قشر تولید کنندگان صنایع دستی که سرمایه های هنری کشور هستند در نهایت ماده ۱۴۲ برنامه بودجه در قانون مالیات اصلاح و قرار شد کارگاههای با حداکثر در آمد ۲۰۰ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی گفت: چنانچه در آمد کارگاهی از ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر شد مالکان کارگاههای صنایع دستی باید مالیات درآمد اضافه بر ۲۰۰ میلیون تومان را پرداخت کنند یعنی اگر ۲۱۰ میلیون تومان درآمد دارند فقط برای ۱۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: این قانون در پیش نویس نظام مالیاتی کشور لحاظ و در کمیسیون اقتصادی دولت تأیید و پس از آن برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

محمودیان تصریح کرد: برای تصویب این قانون تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بالاترین در آمدی است که در کسب و کارها شامل معافیت مالیاتی شده است.

کد خبر: ۲۰٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha