۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
تصویب افزایش وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری در کمیسیون تلفیق + جزییات
عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با بازار:

تصویب افزایش وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری در کمیسیون تلفیق + جزییات

بوشهر- رضایی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از تصویب افزایش وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بررسی بودجه سال آینده کشور در کمیسیون تلفیق به صورت مستمر انجام می‌شود و برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و رضایت خاطر اقشار مختلف بویژه افراد کمتر برخوردار نهایت توان خود را به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: در بررسی بندهای لایحه بودجه که مربوط به حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ است، پیشنهاد کردم که دستگاه‌های اجرایی، یک درصد بودجه هزینه‌ای خود را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی از جمله توسعه و آموزش سواد رسانه‌ای و… اختصاص دهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطر نشان کرد: ارتقای دانش رسانه‌ای و اختصاص یک‌درصد بودجه هزینه‌ای به این امر، رای قاطعی در کمیسیون تلفیق آورد.

لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق در مورد خانوارها در سراسر کشور

رضایی خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق در مورد خانوارها در سراسر کشور شد و اضافه کرد: بسیاری از مشکلات، ناشی از عدم آمار و اطلاعات کافی است که خسارت‌های بزرگی از جمله فرار مالیاتی، پولشویی، استفاده نامتوازن از یارانه‌های پنهان و ...به جامعه وارد می‌کند.

وی در ارتباط با حقوق مدیران در لایحه بودجه سال آینده کشور نیز گفت: پیشنهاد دادم که حداکثر حقوق ۴۰ میلیون باشد که البته نظر خودم ۲۰ الی ۳۰ میلیون بود، اما بخاطر نگرانی از عدم رای‌آوری طرح، پیشنهاد ۴۰ میلیون را مطرح کردم که رای نیاورد و ۵۰ میلیون تومان تصویب شد.

رضایی تصریح کرد: مدیری که ۵۰ میلیون حقوق بگیرد، مشکلات کارمندان حداقل‌بگیر را نمی‌تواند رفع کند چون اساسا متوجه این مشکل نمی‌شود.

وی از تصویب افزایش وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری در کمیسیون تلفیق خبر داد و ابراز داشت: ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر کدام از زوجین و به ازای تولد فرزند اول تا پنجم هم به ‌ترتیب ۳۰ میلیون، ۶۰ میلیون، ۹۰ میلیون، ۱۲۰ میلیون و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق اقشار ضعیف و کمتر برخوردار جامعه به‌کار گرفته‌ام و امیدوارم تصمیمات خوبی گرفته شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha