۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
نبود برنامه‌ای مدون صادرات محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است
نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

نبود برنامه‌ای مدون صادرات محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است

گرگان_ یوسفی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: نبود برنامه‌ای درست و مدون در حوزه صادرات، ارسال تولیدات کشاورزی به سایر کشورها را با مشکل مواجه کرده است.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هنگامی که برای فعالیت در زمینه صادرات تصمیم گیری می شود باید سیستم بر مبنای صادرات هدفگذاری شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: سیاست های حوزه صادرات باید بر اساس نیازسنجی در بازارهای هدف صورت بگیرد تا به تولید با استانداردهای کشور مقصد پرداخته شود.

یوسفی ادامه داد: اما متاسفانه آمار درستی از میزان تولیدات کشاورزی کشور وجود ندارد به همین خاطر فقط در هنگام تولید زیاد یک ‌محصول به فکر صادرات آن می افتیم .

وی با بیان این نکته که فقدان برنامه‌ای درست و جامع در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به یک چالش بزرگ تبدیل شده، خاطرنشان کرد: برای صادرات یک کالا باید در ابتدا نیاز بازار کشور مقصد را بدانیم و با برنامه ای جامع و چند ساله فرایند صادرات را پیش ببریم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: اگر بتوانیم برای میزان تولیدات کشاورزی آمار دقیق تهیه کرده و بر اساس آن به تولید بپردازیم، صادرات رونق خواهد گرفت.

یوسفی تصمیمات خلق الساعه را علت بی ثباتی در صادرات دانست و تصریح کرد: این امر به چالش جدی بازرگانان تبدیل شده زیرا دستور منع صادرات منجر به توقف طولانی مدت خودروهای حمل بار در گمرکات کشور می شود موضوعی که علاوه بر بد عهدی صادرکننده به تجار خارجی، بر کیفیت محصولات خوراکی نیز اثر سوء دارد.

وی در خاتمه یادآور شد: متاسفانه تکرار بدعهدی در تعهدات، اقتصاد کشور در بخش صادرات را تحت الشعاع قرارداده و باعث بی انگیزگی کشورهای مقصد برای تداوم مبادلات تجاری با ایران شده است.

کد خبر: ۲۰۷٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha