۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
لزوم آموزش کشاورزان برای بهبود تولیدات و افزایش صادرات
مدیر بازاریابی شرکت بازرگان کالا مطرح کرد؛

لزوم آموزش کشاورزان برای بهبود تولیدات و افزایش صادرات

گرگان- شریعتی، مدیر بازاریابی شرکت بازرگان کالا مهم‌ترین نیاز بخش نهاده‌های کشاورزی را استفاده از محصولات باکیفیت و ارتقای دانش فنی کشاورزان دانست.

محمد شریعتی در گفتگو با خبرنگار بازار یکی از مشکلات بازار نهاده‌های کشاورزی را فروش محصولات بی‌کیفیت دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین راهکار تهیه محصولات باکیفیت آموزش و افزایش سطح دانش کشاورزان است.

مدیر بازاریابی شرکت بازرگان کالا با بیان این که هرچه سطح دانش کشاورز بیشتر باشد، انتخاب بر اساس قیمتِ کمتر جای خود را به انتخاب بر اساس «کیفیتِ بیشتر» خواهد داد، افزود: کیفیت کم روی محصولات کشاورزی هم تأثیر منفی می‌گذارد و متأسفانه درخواست محصول ارزان‌قیمت باعث می‌شود بازار هم به این سمت هدایت شود.

وی با تأکید بر این که برای تأمین امنیت غذایی باید کیفیت را ارتقا دهیم، گفت: هر کشوری به انداز خود برای تأمین امنیت غذایی سهم دارد و باید با افزایش عملکرد محصولات سهم خود را در تأمین امنیت غذایی افزایش دهیم.

شریعتی با بیان این که ما محصولات مهم زیادی در کشور داریم که افزایش عملکرد آن‌ها باعث برداشت محصول بیشتر خواهد شد، ادامه داد: محصول باکیفیت روند صادرات را هم تسهیل خواهد کرد.

مدیر بازاریابی شرکت بازرگان کالا خواستار افزایش آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان شد و گفت: در این بخش نیازمند حمایت بیشتری هستیم؛ زیرا ترویج تشخیص کالای باکیفیت از مهم‌ترین نیازهای بخش نهاده‌های کشاورزی است و تأثیر آن در خروجی محصولات کشاورزی، تأمین سلامت جامعه و بهبود صادرات بسیار زیاد است.

وی توضیح داد: اکنون در بخش صادرات نهاده‌ها هم فعال هستیم و به کشورهای همسایه و آسیایی صادرات داریم.

شریعتی درباره این شرکت هم گفت: شرکت ما یکی از نخستین شرکت های حوزه کشاورزی با ۲۵ سال قدمت است که از ابتدا روی نیازها و مشکلات کشاورزی تمرکز کرد. بسیاری از کالاها توسط شرکت بازرگان کالا در بازار معرفی و مطرح شدند و کالاهایی را به بازار فرستاد که هم از سایر شرکت ها متمایز باشد و هم به کشاورزان کمک کند.

وی با تأکید بر این که سلامت محصول، سلامت جامعه و کیفیت آن همیشه مورد توجه شرکت بوده، اضافه کرد: حتی اخیرا مجوز کودهای ارگانیک دریافت کرده ایم تا محصولاتی راهی بازار شود که هیچ خطری برای انسان نداشته باشد.

شریعتی درباره مشکلات شرکت گفت: بعد از تحریم و محدودیت های واردات تمام تمرکز خود را بر تقویت تولید داخل گذاشتیم و سراغ محصولاتی رفتیم که کمتر درتولید داخلی مورد توجه قرار گرفته بود؛ ولی تولید هم با چالش هایی مثل تأمین مواد اولیه، تغییرات قیمت و ورود تکنولوژی های جدید بخصوص ماشین آلات رو به رو است.

کد خبر: ۲۰۷٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha