۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
حذف عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما از فردا
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی عنوان کرد

حذف عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما از فردا

عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما حذف شده و کشف قیمت از طریق مزایده در مرکز مبادله صورت خواهد گرفت. ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز تنها به اقلامی مانند دارو و نهاده‌های دامی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی اعلام کرد: عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما حذف شده و کشف قیمت از طریق مزایده در مرکز مبادله صورت خواهد گرفت، در نتیجه این اقدام باعث کاهش رانت و فساد در بازار ارز خواهد شد. ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز تنها به اقلامی مانند دارو و نهاده‌های دامی تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: بند ۲ ابلاغ نظر مصوبه جلسه ۲۷ آذر ماه تصمیمات جلسه بازار ارز، در خصوص تصمیمات ارزی و وجوه حاصل از آن، شرکت‌های دولتی، شبه دولتی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی از جمله تولیدکنندگان پتروشیمی، قیر و روانکار را ملزم کرده بود که ارز حاصل از صادرات خود را به داخل کشور بیاورند. این مصوبه دارای ابهام بوده و صادرکنندگان مد نظر را در بلاتکلیفی قرار داده است؛ در مجموع راهکار بینابین عملیاتی و مقدور، عرضه ارز صادراتی در بازار متشکل ارزی است که از فردا اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۷٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha