۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
ایلام سالانه ۵ هزار میلیارد تومان تولیدات کشاورزی دارد
رئیس جهاد کشاورزی ایلام:

ایلام سالانه ۵ هزار میلیارد تومان تولیدات کشاورزی دارد

ایلام- رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای سال جهش تولید، گفت: ارزش تولیدات کشاورزی استان سالانه پنج هزار میلیارد تومان است.

سید محمد تراب میری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در ایلام تولید می شود که ارزش آن پنج هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مردم ایلام در بخش کشاورزی امرار معاش می کنند، گفت: گندم، جو، کلزا، گوشت قرمز، ماهی، محصولات باغی، شیر و ... از تولیدات عمده کشاورزی در استان است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام بیان کرد: در حال حاضر تولید محصولات مهم کشاورزی در استان مثل گندم و کلزا افزایش چشمگیری یافته است.

میری اضافه کرد: به دلیل کرونا خسارت های فراوانی به بخش های مختلف کشاورزی استان وارد شده که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: به دلیل شروع برداشت محصولات کشاورزی در استان، رانندگان کمباین قبل از شروع فعالیت مورد تست تب سنجی و سلامت کرونا قرار می گیرند.

وی ادامه داد: کمباین داران در بدو ورود به هر منطقه ابتدا با معرفی به مراکز سلامت تب سنجی شده و پس از اخذ گواهینامه سلامت برای فعالیت و دریافت سوخت معرفی می شوند.

کد خبر: ۲۰٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha