۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
رکود مطلق بر بازار میوه و تره بار حاکم شد| پیاز وارداتی به دست ما نرسیده است
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفتگو با بازار:

رکود مطلق بر بازار میوه و تره بار حاکم شد| پیاز وارداتی به دست ما نرسیده است

کارگر گلشن آبادی رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: در حالی که گفته می شود محموله های پیاز وارد کشور شده اما هنوز یک تن از آن به دست ما نرسیده در حالی که باید از طریق ما بین اعضا توزیع شود.

بازار؛ گروه کشاورزی: بازار میوه و تره بار سراسر کشور طی هفته های اخیر نسبتا آرام بوده است و تنها در مورد برخی محصولات از جمله پیاز شاهد بودیم که بازار در مقطعی با کمبود مواجه شد که به تبع افزایش قیمتها را در پی داشت. با این وجود بر اساس آنچه مسئولان می گویند محموله هایی وارد شده است و این امر باعث ثبات قیمتی این محصول در بازار شده است. با این وجود اسدالله کارگر گلشن آبادی رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در خصوص وضعیت فعلی بازار به خبرنگار بازار گفت: بر اساس آنچه همه ساله در چنین شرایطی رخ می دهد بازار از این به بعد خراب تر می شود یعنی رکود مطلق بر بازار حاکم می شود. به این دلیل که خانوارها اصولا به دنبال خرید دیگر مایحتاج های خود برای سال جدید هستند و به عبارتی از چنین خریدهایی تا حدودی غافل می شوند.

هر کیلو موز در سطح شهر تا ۶۸ هزار تومان به فروش می رسد

کارگر گلشن آبادی در خصوص موجودی محصولات در بازار نیز اظهار داشت: خوشبختانه طی چند سال اخیر تولید کننده های جنوب کشور به خوبی عمل کرده اند و به وفور محصولات به دست ما می رسد به طوری که حتی از نظر میزان موجود بودن محصولات در بازار زمستان گاهی مواقع وضعیت موجودی ها از تابستان هم بهتر بوده است. بنابراین خوشبختانه همه نوعی کالایی الان در بازار به وفور وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت محصولات وارداتی نیز اظهار داشت: از نظر کمبود در حوزه محصولات وارداتی الان دو محصول موز و پیاز مطرح است که موز کاملا وارداتی است و با توجه به افزایش نرخ ارز طی ماه های اخیر قطعا شاهد تغییراتی در بحث واردات آن هستیم.

گارگر گلشن آبادی در خصوص آخرین قیمت موز در بازار نیز اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارشاتی که از سطح شهر دریافت کرده‌ایم هر کیلو موز در سطح شهر تا ۶۸ هزار تومان هم به فروش می رسد.

خبر واردات پیاز قیمت ها را کاهشی کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین در خصوص وضعیت موجودی و قیمت پیاز در سطح شهر نیز می گوید: بر اساس آنچه گفته می شود برای تامین بازار محموله های پیاز به کشور وارد شده است اما متاسفانه تا به امروز حتی یک تن از این محموله ها به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: درخواست ما از وزارتخانه این است که در صوررتی که چنین محموله هایی وارد کشور شده است بخشی از آن را در اختیار اتحادیه ما قرار بدهند تا بتوانیم به اعضای خود بدهیم. به خصوص اینکه ما در فرعی ترین خیابان های سطح تهران نیز فروشندگان و اعضای خود را داریم و قطعا بهترین راه برای اینکه این محصول نیز در دسترس مردم قرار بگیرد این است که از طریق اعضای ما توزیع شود.

کارگر گلشن آبادی در خصوص نوسان قیمت پیاز نیز گفت: همانطور که می دانید در حوزه کاری ما قیمت ها مربوط به کیفیت آن محصول است و لذا در مورد محصولی مانند پیاز هم طی روزهای اخیر متناسب با کیفیت آن از ۱۵ هزار تومان تا ۲۶ هزار تومان در سطح شهر به فروش می رسد.

وی ادامه داد: جالب اینکه خوشبختانه با منتشر شدن اخباری مبنی بر واردات محموله‌ های پیاز می بینیم که شاهد افت قیمت هستیم. از سوی دیگر با قطع شدن صادرات و از آن طرف با نزدیک شدن به پایان سال محصول پیاز جیرفت کرمان هم به بازار می آید و قطعاً بازار به ثبات می رسد.

کد خبر: ۲۰۷٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Morteza IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      10 0
      با سلام، تاسف باره که مدیری چند ماه قبل بدون برآورد شرایط اقتصادی کشور مجوز صادرات پیاز رو صادر میکنه و دقیقا چند ماه بعد که قیمت این محصول سر به فلک میکشه و از سفره محقر مردم حذف میشه، مجوز واردات پیاز رو صادر میکنه.چرا مدیران جهاد کشاورزی بازخواست نمی شوند؟ هی هوار بکشیم که همه مشکلات ما ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکاست! مرگ بر آمریکا
    • سید IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      10 0
      با سلام وخسته نباشید من که یادم نمی آید شما کی غافل گیر نشده باشد برای نمونه پیاز ده هزار تومان صادر میکنید داخل کشور شانزده هزار تومان