۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
۹ اسکله خالی بندر امام خمینی(ره) در انتظار تخلیه کالاهای اساسی
مدیرکل بنادر خوزستان خبر داد؛

۹ اسکله خالی بندر امام خمینی(ره) در انتظار تخلیه کالاهای اساسی

اهواز - آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: هم اکنون ۹ اسکله خالی بندر امام خمینی و ناوگان تجهیزات آماده به کار این بندر در انتظار خدمات دهی به کشتی‌های حامل کالاهای اساسی هستند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار بازاراظهار کرد: در حال حاضر مشکلات اسنادی، مانع از پهلوگیری ۳۸ کشتی حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های بندر شده است.

وی ادامه داد: این شرایط باعث شده که از بین اسکله‌های موجود بندر امام، تعداد ۹ اسکله خالی باشد اما با این وجود تجهیزات و اسکله‌ها، آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به کشتی‌ها دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: حجم کالاهای اساسی ۳۸ کشتی موجود در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.

آقایی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ اسکله این بندر خالی است، گفت: در صورت رفع مشکلات اسنادی این کشتی‌ها که بخش مهمی از آنها مربوط به تأمین ارز از سوی صاحبان کالا است؛ امکان پهلوگیری در اسکله‌های بندر امام خمینی (ره) فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه بر اسکله‌های خالی، هم اکنون ناوگان تجهیزات بندر امام خمینی (ره) شامل ۱۴ تجهیز استراتژیک نظیر انواع مکنده و جرثقیل، آماده تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌ها هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به عملکرد تخلیه کالای اساسی از کشتی‌ها در طول سال جاری به میزان ۱۴ میلیون تن اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی تخلیه شده در بندر امام خمینی (ره) به منظور توزیع و مصرف در نقاط مختلف کشور از این بندر توسط ناوگان ریلی و جاده‌ای خارج شده است.

آقایی یادآور شد: در حال حاضر، حجم کالای اساسی موجود در انبار و سیلوهای مجتمع بندری امام خمینی (ره) ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که ذخایر استراتژیک خوبی محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha