۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
پیش بینی قیمت لوازم ‌یدکی خودروها خارجی در سال ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت لوازم ‌یدکی خودروها خارجی در سال ۱۴۰۲

قیمت لوازم یدکی خودروهای خارجی در سال ۱۴۰۲ با توجه به نوسانات قیمت ارز در بهترین حالت خود از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت

به گزارش بازار به نقل از فروشگاه لوازم‌ یدکی GSP  این روزها به خاطر قیمت‌های زیاد خودرو در بازار خرید این وسیله را برای بسیاری از خانواده ها به آرزویی تبدیل شده و خرید از طریق سایت خودروسازان رویایی غیرممکن است زیرا بر اساس آمار اخیر بیش از ۶۰۰ نفر در این قرعه کشی ثبت نام کرده اند. در نقطه فروش خودروسازان کشور تقریباً هر خودرویی وجود دارد، آنها این کار را انجام می‌دهند تا تفاوت قیمت بازار و کارخانه خودرو را در بین این ۶۰۰ نفر ثبت نام شده تأمین کنند.

در عین حال برخی گزارش‌ها از فروشگاه لوازم ‌یدکی GSP وارد کننده قطعات اصلی برند کیا و هیوندا نشان می‌دهد با حذف برخی خودروهای ارزان قیمت داخلی، اقشار کم درآمد جامعه دیگر توان خرید خودروها را ندارند و گمان می‌رود قیمت سایر خودروهای داخلی نیز تحت تأثیر همین عوامل قرار گیرد.

البته در روزهای اخیر رئیس دفتر خودروسازی وزارت صنعت از طراحی پلتفرم داخلی مشترک شرکت های سایپا و ایران خودرو با نظارت وزارت حراست برای تولید خودروهای ارزان قیمت خبر داد. طبق وعده ها، چهار محصول از این پلتفرم در نیمه اول سال ۱۴۰۲ عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارش فروشگاه لوازم ‌یدکی GSP  با طراحی این پلتفرم، خودروسازان داخلی می‌توانند با توجه به شرایط بازار با آپشن‌های متنوع و استاندارد و با توجه به نیاز بازار، محصولات خود را تولید کنند.

 به گفته این منبع خبری، در سال ۱۴۰۲ کشور با کسر جنس و افزایش قیمت روبرو خواهد بود. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا ما در این زمینه به این نتیجه رسیده ایم؟ در جواب باید گفت طبق تجربیاتی که ما هر روز با فروش لوازم‌یدکی هیوندا و کیا با آن سروکار داریم به این نتیجه رسیدیم که در سال آینده حتی یک سری از اجناس و قطعات ماشین‌ها قابل خریداری و عرضه به مشتری نخواهد بود.

بازار طوفانی خودرو در سال ۱۴۰۲

به گفته منبع خبری ما فروشگاه لوازم ‌یدکی GSP،  وزیر صمت در اوایل سال جاری چندین وعده به مردم داده بودند که یکی از آنها عرضه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری بود. اگرچه این وعده تا پایان سال محقق نخواهد شد، اما عملکرد اخیر صنعت خودرو و خبر تبلیغات بالای آنها در ماه‌های اخیر، شاید در نهایت آرزوی اشباع بازار خودرو ۱۴۰۲ برای رسیدن به ثبات قیمت را برآورده کند. به خصوص اگر بحث واردات خودروهای دست دوم جدی باشد، به نظر می‌رسد کاملاً تأثیر زیادی بر وضعیت کلی بازار خودرو بگذارد.

افزایش قیمت لوازم یدکی خودروهای هیوندا در سال 1402

ممنوعیت تقریباً ۵ ساله واردات، اجرای تحریم‌های بین المللی به ویژه اجرای سیاست پیشنهادی مالیاتی، فشار زیادی بر خودروسازان و صنعت خودروسازی کشور وارد کرده است. از ابتدای ممنوعیت فروش خودرو به نصف کاهش یافته و خودرو به کالایی کمیاب در بازار تبدیل شده است.

کمبود عرضه، ماهیت خودرو را از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تغییر داد و تأثیر مستقیم ارزش دلار بر قیمت خودرو باعث شد که بیشتر مردم ترجیح دهند پول خود را به جای خرید طلا و املاک و مستغلات صرف خرید خودرو کنند. در نتیجه تقاضا به طور قابل توجهی بیشتر از عرضه بود و بازار از تعادل خارج شد.

به گزارش خبرگزاری فروشگاه لوازم‌یدکی GSP  وارد کننده قطعات اصلی لوازم‌ یدکی هیوندا در سال جاری در حوزه لوازم‌یدکی ۳ بار شاهد اصلاح قیمت بودیم. اگر بخواهیم دلیل قانع کننده ای برای این کار عنوان کنیم شاید بتوان افزایش دلار، کمبود قطعات و افزایش نرخ گمرکی را عنوان کرد. البته همین روند را هم در سال آینده شاهد هستیم که اضافه بر این موضوع در روی افزایش اجاره‌ها، حقوق و دستمزد و... هم تأثیر می‌گذارد.

پیش بینی قیمت لوازم یدکی خودرو های خارجی در سال 1402

تنها راه حل این مشکل، ورود خودروهای پرکاربرد به بازار است که بخش قابل توجهی از آن توسط خودروسازان داخلی و بخشی دیگر از طریق واردات تأمین می‌شود.

به گزارشفروشگاه لوازم‌یدکی GSP وارد کننده قطعات اصلی لوازم‌ یدکی کیا افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ دستمزد کاملاً طبیعی بوده و نگرانی برای کارگران نداشت؛ اما با افزایش ۵۷ درصدی دستمزد توسط شورای عالی کار بدون شک باید منتظر افزایش قیمت اکثر کالاها از جمله لوازم‌یدکی خودرو در سال جدید باشیم.

زیرا با این تصمیم، تولیدکنندگان هم برای تأمین دستمزد کارگران خود مجبورند قیمت محصولات خود را بالا ببرند.

همه این شرایط تا زمانی اتفاق می‌افتد که ذی‌نفعان شرایط فعلی نتوانند با اعمال نفوذ مانع از مواردی مانند واردات خودروهای فرسوده یا فروش خودرو در مبادلات کالا شوند. در واقع به نظر می‌رسد ایجاد موانع زیادی در زمینه واردات خودروهای خارجی بزرگ صفر کیلومتر (غیر چینی) وجود دارد که زمینه را برای توافق بر سر واردات خودروهای فرسوده و افزایش واردات خودروهای چینی فراهم آورده است.

از سوی دیگر، دولت که خود را ذینفع عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا می‌بیند، به نظر می‌رسد در این زمینه مشتاق باشد و از این رو می‌توان بازار خودرو را در سال ۱۴۰۲ بعد چند سال در رونق و سودآوری بسیار خوبی پیش بینی کرد. البته بعد چند سال رکود و عدم تنوع در این میان و وجود فعالان ارز می‌توان کشتی تکه‌تکه بازار خودرو را در سال ۱۴۰۲ به یک درگیری عظیم تبدیل کرد.

اهمیت پیش بینی قیمت خودرو

زمانی که نقدینگی افراد بالا می‌رود، تمایل دارند مازاد آن را در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کنند تا ارزش پول آن ها حفظ شود. در حال حاضر ارز، طلا، مسکن، فولاد، سهام و خودرو جز بازارهای اصلی سرمایه گذاری برای مردم هستند.

همه این بازارهای مالی به دلیل شرایط و پارامترهای مختلف فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کنند. بنابراین اطلاع از پیش بینی قیمت خودرو، خانه و ... در ماه های بعد مهم و ضروری است.

البته مراقب باشید که برای حفظ سرمایه خود صرفاً به این تحلیل‌ها و پیش بینی ها اتکا نکنید. فعالیت در هر یک از بازارهای مذکور مستلزم کسب دانش ویژه و مشاوره با افراد مجرب است.

عوامل موثر بر پیش بینی قیمت در بازار خودرو

قیمت لوازم یدکی هیوندا چقدر افزایش می‌یابد

چیزهای مختلفی برای تولید محصولات مصرفی؛ مانند خودرو گرد هم می‌آیند تا محصول به بازار هدف عرضه شود. مهمترین بخش فرآیند تولید، تأمین قطعات اولیه است. مشکلات مربوط به تهیه قطعات اولیه مستقیماً بر مدت زمان فرآیند تولید و قیمت نهایی خودرو تأثیر می‌گذارد.

خودروی فروخته شده در بازار به دلیل شرایط فعلی آن بازار، بازارهای موازی، نفوذ سیاسی داخلی و خارجی و ... دارای نوسان است. پس تصمیم گیری در محیطی که پر از نوسانات و ناآرامی است دشوار خواهد بود. به شما توصیه می‌کنیم در این زمان با عجله اقدام به خرید نکنید.

اغلب عوامل زیر در پیش بینی قیمت خودروی ۱۴۰۲ دخیل هستند:

  • مقدار عرضه و تقاضا
  • نرخ تورم سالیانه
  • نرخ ارز
  • تحریم‌ ها

هر کدام از این عوامل قیمت خودرو را با نقاط قوت و ضعف متفاوتی تعیین می‌کند. در حال حاضر سیاست‌های دولت و دست‌اندرکاران این صنعت می‌تواند در پرداخت هزینه‌های این بخش کمک کند.

برای اینکه بتوانید به طور دقیق شرایط بازار خودرو را برای سال آینده پیش بینی کنید، باید از تغییرات شرایط تحریم، تغییرات ارزی، سطح عرضه صنعتی، واردات خودرو و نرخ تورم آگاه باشید.

پیش بینی خودرو سال ۱۴۰۲

طبق گفته بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو زمانی که نرخ دلار در کشور بالا می‌رود، کالاها با افزایش قیمت همراه می‌شوند. البته این صعود با افزایش قیمت دلار برابری نمی‌کند و شاهد رشد پله کانی قیمت‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: ضعف در مدیریت بازار و صنعت خودرو در کشور و تغییر در تصمیم گیری ها در مورد نحوه خرید خودرو باعث تقویت بازار سیاه خودرو در کشور شد. شرایط جدیدی که برای ثبت نام و خرید خودروهای کارخانه ای تعیین شد این پیام را به بازار سیاه کشور می‌ دهد که عرضه همچنان کم است و دلالان می‌توانند قیمت خودروهای خود را افزایش دهند. زیرا خریداران واقعی متوجه می‌شوند که شانس برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها بسیار کم است و برای خرید خودرو به بازار آزاد رو می‌آورند.

امروزه با وجود اینکه مردم فقط خواهان یک خودروی ساده هستند، خرید آن برای بسیاری از افراد به یک رؤیا تبدیل شده است.

کارشناسان برای پیش بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۲ دیدگاه‌ها و نظرات متفاوتی را ارائه کردند. به گفته یک کارشناس خودرو، با توجه به روند صعودی مورد انتظار نرخ ارز و وابستگی آن به نرخ خودرو، بازار خودرو در ماه های آینده با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

قیمت لوازم یدکی سانتافه

به گفته این فرد، با توجه به افزایش نرخ ارز، فروشندگان چاره ای جز افزایش قیمت خودرو ندارند. زیرا درآمد حاصل از فروش خودرو باید به اندازه ای باشد که بتواند هزینه واردات قطعات جدید را تأمین کند؛ بنابراین منطقی است که بازار خودرو با توجه به روند صعودی دلار در ماه‌های آینده رو به رشد باشد.

با توجه به تحریم‌های اعمال شده در صنعت خودرو، واردات این محصول و لوازم جانبی آن با مشکلات و مسائل جدی همراه است. از سوی دیگر هزینه‌های پرداختی با اجتناب از تحریم‌های وارداتی به افزایش قیمت خودرو مربوط می‌شود.

هرچند در روزهای اخیر مدیر صنعت خودروی وزارت نفت از تولید خودروهای ارزان قیمت در سال ۱۴۰۲ خبر داد. با این حال، به نظر نمی‌رسد که برنامه‌های ساخت این ماشین‌ها به سرعت پیش برود. واقعیت‌ها نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ قیمت خودرو افزایش می‌یابد و خودروی ارزانی وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha