۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
مذاکرات هسته‌ای متوقف نشده و ادامه دارد
وزیر خارجه عراق:

مذاکرات هسته‌ای متوقف نشده و ادامه دارد

وزیر خارجه عراق در اظهاراتی تأکید کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازار، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق، شامگاه پنجشنبه، در گفت‌وگو با شبکه «رووداو» درباره سفر اخیر خود به واشنگتن توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر خارجه عراق در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره موضوع گفت‌وگوی اخیر او و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اظهار داشت: «در خصوص روابط عراق و ایران نبود، رابرت مالی به عنوان یک دوست به دیدار من آمد و خواست نظرم را درباره منطقه بداند. من به عنوان یک دوست در دیداری شخصی با او دیدار کردم. پیش از این دیدار نیز وزیر خارجه ایران با من تلفنی گفت‌وگو کرده بود.»

فؤاد حسین در پاسخ به سؤالی دیگر درباره اینکه آیا در این دیدار به مسئله توافق رفع تحریم‌ها پرداخت شده و آمریکایی‌ها پیامی برای ایران ارسال کرده‌اند یا خیر، گفت: «بله، زمانی که مسئول پرونده مذاکرات با ایران به دیدار من می‌آید و وزیر خارجه ایران با من تماس می‌گیرد، بی‌شک ما در حال تبادل نظر هستیم. ما با وزیر خارجه ایران در یک تماس تلفنی با یکدیگر تبادل نظر کردیم.»

حسین در ادامه به سؤال دیگری درباره اینکه آیا پیامی برای ایرانی‌ها دارد یا خیر، بیان کرد: «مذاکرات کنونی ادامه دارد و متوقف نشده است. [توافق هسته‌ای] یکی از مسائل [دیدارمان بود.] »

او همچنین در بخش دیگر از این مصاحبه به روابط تجاری ایران و عراق پرداخت و اشاره کرد: «ما با ایران روابط تجاری زیادی داریم. میزان تبادل تجاری ما به حدود ۱۳ میلیارد دلار می‌رسد؛ به‌جز گاز و برق. این مبلغ به ۱۷ یا ۱۸ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت اگر ما راوبط تجاری در زمینه گاز و برق را در نظر بگیریم. روابط تجاری فعلی ما با ایران ادامه خواهد یافت.»

وزارت امور خارجه عراق، شامگاه یکشنبه، اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز شنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده‌اند.

بغداد اعلام کرده بود که در این گفت‌وگو، به دیدار اخیر مقامات عالی‌رتبه هیأت عراقی و مقامات ارشد دولت آمریکا پرداخته شده و همچنین «روند گفت‌وگوها میان کشورهای ۱+۵ با ایران که در وین برگزار می‌شد، دلایل توقف آن و مواضع اروپا در این خصوص» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha