۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
۴هزار بوشهری در حوزه صنایع دستی فعال هستند| ارمنستان و عمان مشتریان جدید
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

۴هزار بوشهری در حوزه صنایع دستی فعال هستند| ارمنستان و عمان مشتریان جدید

بوشهر- سجادی منش، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر با بیان اینکه، ارمنستان و عمان مشتریان جدید تولیدات دستی استان هستند، گفت: چهار هزار بوشهری در این حوزه فعالیت دارند.

اسماعیل سجادی منش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه صنایع دستی در استان بوشهر جایگاه خود را پیدا کرده است اظهار داشت: آبپخش به عنوان شهر ملی حصیر ایران و روستای بحیری نیز در عبابافی جایگاه خاصی دارند و باید از این ظرفیت استفاده بهینه را ببریم.

وی افزود: کیفیت تولیدات صنعتگران صنایع دستی استان بالاتر از قبل شده و این مهم در بهبود بازار خارجی تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر خاطر نشان کرد: در سال جاری تاکنون محصولات تولیدی صنعتگران دستی استان در چندین نمایشگاه عرضه شده که حضور در نمایشگاه قطر و همچنین نمایشگاه بزرگ با همکاری پتروشیمی‌ها از جمله مهم‌ترین نمایشگاه‌ها بوده است.

سجادی منش تصریح کرد: توسعه آموزش‌های تخصصی برای فعالان صنایع دستی منجر به افزایش تعداد صنعتگران شده و اکنون بیش از چهار هزار نفر در بوشهر در زمینه صنایع دستی فعال هستند.

وی یادآور شد: پشتیبانی از صنعتگران و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان و همچنین تسهیل بازار فروش صادراتی مورد توجه و تاکید قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر گفت: هیئت‌های قطر و عمان اکنون برای خرید محصولات تولیدی صنایع دستی وارد استان بوشهر شده‌اند و امیدوارم به نتایج خوبی برسیم.

وی اضافه کرد: ارمنستان نیز از جمله کشورهایی است که متقاضی جدی صنایع دستی است و بازار جدید و خوبی برای تولیدات بوشهر به شمار می‌رود.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha