۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
دست به دست شدن دارو با قیمت نجومی در بازار سیاه جان بیماران را تهدید می‌کند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

دست به دست شدن دارو با قیمت نجومی در بازار سیاه جان بیماران را تهدید می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از قیمت دستوری دارو، گفت: تولید داروهای داخلی برای بیماران سرطانی نیازمند تدابیر بیشتری است و باید دستگاههای مختلف همکاری بیشتری در این حوزه داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی، در مورد افزایش نجومی قیمت داروها به ویژه داروهای بیماران سرطانی، گفت: رشد بی رویه قیمت دارو و گرانی بی سابقه آنها به دلایل مختلفی همچون تحریم ناجوانمردانه آمریکا، عدم ورود مواد اولیه تهیه داروها و حذف ارز ترجیحی و دولتی و خرید آزاد دارو توسط مصرف کنندگان بستگی دارد که هر یک از عناوین مطرح شده بر رشد فروش دارو در بازار سیاه و رشد زیر زمینی آن تاثیر گذاشته است.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلات متعدد تولید دارو در کشور، افزود: تولید دارو در کشور با مشکلات عدیده‌ای دیگری همچون تهیه مواد اولیه دارو، شرایط نامناسب اقتصادی تولید کنندگان، احتکار دارو و از همه مهمتر قیمت دستوری ثبت شده معاونت دارو و غذا برای تولید کنندگان روبرو است که هر یک از دلایل مطرح شده فشار حداکثری به بیماران و خانواده آنها وارد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: وزیر بهداشت قول دادند بازار نابسامان دارو را مورد رسیدگی قرار دهند تا شرایط بیماران برای تهیه دارو مطلوب شود و آنها دغدغه‌ای جز درمان بیماری نداشته باشند.

محسنی بندپی با تاکید به اینکه عوامل مختلفی در گرانی دارو نقش دارند، گفت: گرانی دارو نشات گرفته از فاکتورهای مختلفی است که کنترل آن به تنهایی کار وزارت بهداشت نیست بلکه سازمان‌های مختلف و نهادهای متفاوتی همچون بانک مرکزی تا معاونت دارو و غذا باید ورود جدی در کنترل قیمت دارو داشته باشند.

وی با اشاره به گفته وزیر بهداشت که ۹۸ درصد داروهای تولید داخلی هستند، خاطرنشان کرد: تولید داروهای داخلی برای بیماران سرطانی نیازمند تدابیر بیشتری است و باید دستگاههای مختلف از جمله وزارت صمت تا وزارتخانه بهداشت همکاری بیشتری در این حوزه داشته باشند، گاهی شاهد ورود داروها به شکل قاچاق در کشور هستیم که از چندین دست می‌گذرد و همین عاملی برای افزایش قیمت آنها شده است.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha