۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
جنسیس جی وی ۷۰ هیبریدی ۶۵ هزار دلار قیمت گذاری شد
آغاز مونتاژ برند لوکس هیوندای در آمریکا

جنسیس جی وی ۷۰ هیبریدی ۶۵ هزار دلار قیمت گذاری شد

شرکت خودروسازی جنسیس محصول جی وی۷۰ را با قیمت ۶۵ هزار و ۸۵۰ دلار از امروز عرضه بازار آمریکا می کند، این خودرو نخستین محصول مونتاژی جنسیس در آمریکا خواهد بود.

بازار؛ گروه خودرو: جنسیس به عنوان برند لوکس گروه خودروسازی هیوندای، از آغاز قیمت گذاری، عرضه و تولید محصول جی وی ۷۰ هیبریدی مدل ۲۰۲۳ در آمریکا خبر داد. براساس اعلام این خودروساز لوکس کره ای، جی وی ۷۰ هیریدی با قیمت ۶۵ هزار و ۸۵۰ دلار از امروز در بازار ایالات متحده عرضه می شود. این قیمت برای تیپ «ادونس» چهار چرخ محرک تعیین شده است، نسخه «پرستیژ» چهار چرخ محرک این خودرو با قیمت ۷۲ هزار و ۶۵۰ دلار راهی بازار آمریکا می شود.

نخستین محصول الکتریکی جنسیس در بازارهای جهانی جی وی ۶۰ در کلاس اس یو وی بود، بعد از عرضه این محصول دومین خودرو برقی این برند جی ۸۰ در کلاس سدان بود. اکنون جنسیس با عرضه جی وی ۷۰ هیبریدی سومین محصول برقی را در کلاس اس یو وی سایز متوسط راهی بازارهای جهانی کرد. جی وی ۷۰ هیبریدی روی پلت فرم جی وی ۷۰ که برنده جوایز ساخت، ایمنی و تولید صنعت خودرو شده است، تولید می شود. گفتنی است که جی وی۷۰ نخستین خودرو جنسیس است که در آمریکا مونتاژ می شود.

براساس آنچه که شرکت خودروسازی جنسیس اعلام کرده است، مشخصات فنی جی وی۷۰ مشابه سدان برقی جی۸۰ است. در جی وی ۷۰ فناوری استفاده شده که در زمان حرکت خودرو در مسیرهای ناهموار، اگر نیاز به قدرت بیشتر باشد به صورت اتوماتیک سیستم چهارچرخ محرک با قوای الکتریکی فعال می شود. این فناوری سبب کاهش مصرف سوخت این محصول می شود، موتور بنزینی این اس یو وی هیبریدی توان تولید ۴۸۳ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

جی وی ۷۰ در تیپ «ادونس» با قیمت ۶۵ هزار و ۸۵۰ دلار مجهز به یک باتری ۷۷.۴ کیلو وات ساعتی، سیستم تعلیق الکترونیکی، رینگ ۲۰ اینچی، سیستم کمکی راننده، چراغ های هوشمند و دوربین شناسایی حالت دینامیکی خودرو است.

جی وی ۷۰ در تیپ «پرستیژ» با قیمت ۷۲ هزار و ۶۵۰ دلار دارای کابین مجهز به صندلی چرمی، نمایشگر میانی خودرو، نورپردازی میکروفیبر، نمایشگر هدآپ، کلاستر دیجیتالی با فرمان صوتی، سیستم کنترل نویز، صندلی جمع شونده و سقف شیشه ای است. گفتنی است که جنسیس در این نسخه باتری ۷۸ کیلووات ساعتی تعبیه کرده است، این مورد سبب افزایش برد حرکت خودرو با قوای برقی می شود.

گفتنی است که مشتریان آمریکایی در زمان خرید خودرو، اگر فاصله فراوان با نمایندگی جهت دریافت خودرو داشته باشند، باید هزینه حمل آن را پرداخت کنند. شرکت جنسیس به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی هیوندای متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۵ فقط محصولات برقی تولید و عرضه خواهد کرد. گروه هیوندای نیز براساس سیاست اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ سبد محصولات خود را به خودروهای الکتریکی تغییر خواهد داد.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha