۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده، مستقیم و کامل به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس:

سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده، مستقیم و کامل به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف شد سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده را به صورت مستقیم و کامل به حساب وزارت بهداشت واریز کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر باقرزاده با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مورد واریز سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را ۳۵ همت پیش بینی کرد و به صورت کامل ندیده بود در حالی که باید ۵۵ همت در نظر می گرفت اما با مصوبه کمیسیون تلفیق به ۵۵ همت افزایش یافت.

وی افزود: از سویی سازمان خزانه داری هم مکلف شد مالیات دریافتی هر ماه را تا ۱۵ ماه بعد بلافاصله به صورت مستقیم و کامل به حساب وزارت بهداشت واریز کند.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، پیش بینی کرده بود که سهم سلامت از درآمد مالیات بر ارزش افزوده ابتدا به حساب خزانه داری کل واریز شود و سپس دولت هر زمانی تمایل داشت آن را تخصیص دهد اما ما آن را اصلاح و تاکید کردیم که مبلغ دریافتی را تا ۱۵ ماه بعد به صورت مستقیم و کامل به حساب وزارت بهداشت واریز کند.

باقرزاده با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در حوزه سلامت، گفت: بر اساس این مصوبه؛ دولت مکلف شد ۱۰ درصد منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها را به صورت خالص، کامل و صد درصد صد به حساب وزارت بهداشت واریز کند.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha