۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
تصویب پیشنهاد پرداخت ماهانه ۵ میلیون تومان به معلولان شدید در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس:

تصویب پیشنهاد پرداخت ماهانه ۵ میلیون تومان به معلولان شدید در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲

درخشان، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، از تصویب پیشنهاد پرداخت ماهانه ۵ میلیون تومان به معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بزار به نقل از خانه ملت، عبدالناصر درخشان، در بیان جزئیات تصویب پیشنهاد پرداخت ماهانه ۵ میلیون تومان به معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد، گفت: از آنجایی که حوزه انتخابیه ام دارای بیشترین آمار معلولان است از بدو ورود به مجلس پیوسته پیگیر مطالبات این قشر بوده ام و در این راستا سوالات و تذکراتی را نیز مطرح کرده و مکاتبات فراوانی با مسئولان مربوطه داشتم.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: در این مدت مسئولان مربوطه نبود اعتبارات لازم را عامل عدم اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت عنوان می کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: البته در سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۱ تنها اعتبارات محدودی در بودجه های سنواتی برای اجرای قانون فوق الذکر تعیین شده بود اما متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعتبار مربوط به ماده ۲۷ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت پیرامون بحث معیشت این عزیزان حذف شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، یادآور شد: در نهایت در کمیسیون تلفیق با پیگیری هایی که انجام دادم و با تلاش اعضای کمیسیون اجتماعی با اصلاح بند(ب) تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ مقرر شد که سازمان بهزیستی کشور مکلف شود در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت ماهانه مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال به عنوان کمک معیشت به معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد پرداخت نماید.

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق برای تبدیل به قانون شدن باید در صحن علنی مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز برسد.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha