۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
جذب ۱۱۸ درصدی منابع تبصره ۱۸ در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

جذب ۱۱۸ درصدی منابع تبصره ۱۸ در اردبیل

اردبیل _ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در سال گذشته میزان جذب منابع از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای استان اردبیل ۱۱۸ درصد بوده است.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، ‌ اظهار کرد: مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار است سهمیه امسال نیز از محل تبصره ۱۸ ابلاغ شده و ما به سرعت جذب این تسهیلات را برای واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد باشیم.

وی از سهولت صدور مجوزها و شناسایی قوانین مزاحم کسب و کار خبر داد و تصریح کرد: در استان اردبیل بیش از ۵۰ مورد از این قوانین مزاحم شناسایی و برای اصلاح به هیئت مقررات‌زدایی و یا طرح در شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی ارسال شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت:‌ بخشی از این اختیارات در محدوده استانی بوده و در تعامل مناسب با بخش خصوصی سعی می‌کنیم این موانع و مشکلات را در کوتاهترین زمان برطرف کنیم و برخی از این قوانین و مقررات مزاحم نیز در هیئت مقررات‌زدایی رفع و رجوع شده و برای ابلاغ به استان‌ها ارائه می‌شود.

نژادمحمد تعامل خوب امور اقتصادی و دارایی را با دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه یادآور شد و افزود: با تشکیل جلسات مستمر سعی بر تعیین اولویت‌ها و حرکت‌های مؤثر در راستای تحقق برنامه‌های راهبردی است تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی حل مشکلات و چالش‌ها را در حوزه‌های مختلف با همکاری واحدهای حقوقی و معاونت‌های ادارات و سازمان‌های مرتبط یادآور شد و بیات کرد: سعی ما بر این است تا با همکاری مسئولان کشوری ساختار قدیمی و مشکل کمبود نیرو را در این مجموعه‌ها برطرف کرده و به نوسازی ساختمان‌ها و بناها نیز کمک کنیم.

نژادمحمد به جذب ۱۱۸ درصدی منابع از محل تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و ادامه داد: درآمدهای عمومی مصوب امسال بیش از یک‌هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال بوده که به رغم رشد ۹۶ درصدی در مقایسه با مصوب سال گذشته، در ۱۰ ماهه امسال جهش ۱۰۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی از وصول ۹۴ درصد سهم مالیاتی استان خبر داد و اضافه کرد: در کنار وصولی مالیات، بخشی از منابع از محل مولدسازی دارایی‌های دولت تحقق یافته است.

نژادمحمد بیان کرد: در استان اردبیل بیش از ۱۶ ملک دولتی به فروش رسیده که ارزش این املاک فروش رفته ۷۲۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: برای ۳۰ ملک دولتی مجوز فروش دریافت شده و در کنار آن ۱۲ ملک جدید نیز شناسایی و در مرحله اخذ استعلامات و تغییر کاربری است.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha