۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
 افتتاح ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی| بازگشت تمام اموال غصب شده در دوره پهلوی به مردم در سال ۱۴۰۲
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

افتتاح ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی| بازگشت تمام اموال غصب شده در دوره پهلوی به مردم در سال ۱۴۰۲

مراسم بهره‌برداری از ۷ هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش بازار، سید پرویز فتاح در این‌ مراسم با اشاره به اولویت داشتن اقدامات مرتبط با محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومان در بنیاد اظهار کرد: حکمی که بنده از مقام معظم رهبری گرفتم در اولین بند، بر اهتمام بنیاد به توانمندسازی تهی‌دستان تاکید کرده بودند و بنده به عنوان منصوب رهبر انقلاب موظفم این موضوع را در اولویت کار قرار دهم و بر همین اساس تمام سود بنیاد مستضعفان در جهت محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومان صرف می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره بر بهره برداری از ۷۵۰۰ طرح این بنیاد در سال جاری به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان گفت: بنیاد مستضعفان ۲ هفته پیش ۲۲ هزار فقره سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان را به صورت رایگان به مردم واگذار کرد و تعداد اسناد رایگان واگذار شده به مردم به ۱۳۵ هزار سند رسید.

وی گفت: در سال آینده اسناد تمام املاکی که پهلوی به زور از مردم غصب کرده بود به صاحبانش بازگردانده می‌شود.

فتاح ادامه داد: علاوه بر این موارد، ما در طرح مسکن ملی، ۱۰۰۰ هکتار زمین را نیز به صورت رایگان برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط و مرحوم کشور در اختیار دولت قرار دادیم که ارزش ریالی آن چندین برابر این عدد طرح‌های امروز است.

فتاح ادامه داد: همچنین ۲۰۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه را نیز در سال جاری برای توانمندسازی و کمک به محرومان اختصاص دادیم و حتی در این مراسم، املاک واگذار شده به آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و ... که در خدمت مردم قرار گرفته در این طرح ها دیده نشده است.

وی با بیان اینکه خدمات بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومان بیش از این اعداد و ارقام است، گفت: ما از مقام معظم رهبری اذن و اجازه داریم تا با تمام توان برای خدمت به محرومان تلاش کنیم و در عین دقت، هیچ تنگ نظری برای کمک به محرومان نداریم.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، ارزش ریالی پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد طی این ۲ سال ۲ برابر شده و این نشان از افزایش سرعت و شتاب ما برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومان است.

فتاح با تاکید بر اینکه ما تلاش داریم تا هرچه سریعتر این امانت در اختیار بنیاد مستضعفان را به مردم باز گردانیم، گفت: شاید اعلام این موضوع برای بسیاری از مردم قابل توجه باشد که ما در بنیاد مستضعفان در کمک به مساجد و حوزه‌های علمیه با محدودیت‌هایی از سوی مقام معظم رهبری مواجهیم ولی در کمک به محرومان هیچ محدودیتی نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سابقه مولدسازی در بنیاد از سال‌های گذشته گفت: ما مولدسازی را که امروز بحث زیادی در مورد آن است از سال‌ها پیش آغاز کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا اموال راکدمان را در خدمت تولید، اشتغالزایی و اسکان مردم قرار دهیم و در عین حال آماده‌ایم تا در صورت نهایی شدن قوانین مرتبط با مولدسازی، تجربیات خود در حوزه مولدسازی را به دولت منتقل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمتگزاری به مستضعفان مایه افتخار ما است، گفت: ما تلاش بسیاری می‌کنیم ولی برخی‌ها این سوال را می‌پرسند که نتیجه آن چیست؟ جواب این سوال آن است که باید جلوی تولید فقر در کشور گرفته شود؛ چرا که تورم باعث تولید فقر است و امیدواریم به همت دولت که اراده‌اش رفع فقر است، جلوی تولید فقر در جامعه گرفته شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha