۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
مرکبات ۹ هزار تومانی سال ۹۹ امسال چهار هزار تومان قیمت دارد
در گفتگو با بازار؛

مرکبات ۹ هزار تومانی سال ۹۹ امسال چهار هزار تومان قیمت دارد

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: مرکبات ۹ هزار تومانی سال ۹۹ اکنون در بازار به کیلویی چهار هزار تومان به فروش می رسد و قیمت آن روند کاهش داشته است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که مردم به دولت مردمی اعتماد و امید دارند، همسان سازی حقوق بازنشستگان را از مهمترین مطالبات بیان کرد و گفت: این طرح باید براساس ۹۰ درصد حقوق کارکنان عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همچننن بازنشستگان کشوری و لشکری خدمات ارزنده ای را برای تثبیت انقلاب اسلامی به خرج داده و در پیروزی انقلاب نقش بی بدیلی داشتند و باید مشکلات فراروی آن ها رفع شود.

وی با عنوان این که حوزه کشاورزی، مازندران با تولید یک میلیون تن برنج، سه میلیون تن مرکبات، ۲۵ درصد تولید مرغ و ماهی کشور ایرانی کوچک محسوب می شود، افزود: تولیدکنندگان بخش کشاورزی از دولت گلایه دارند زیرا با توجه به تورم سال های اخیر و رشد هزینه های تولید، برنج کاران پرمحصول با ۲۰ درصد زیر قیمت دسترنجشان را فروختند.

زارعی یادآور شد: همچنین باغداران محصولات را با ۳۰ درصد زیر قیمت و پرورش دهندگان طیور نیز با ۳۰ درصد افت قیمت محصولات را روانه بازار کردند.

این نماینده مجلس با اظهار این که هزینه تولید برای کشاورزان و باغداران بالا است، گفت: مرکبات در سال ۹۹ کیلویی ۹ هزار تومان، پارسال شش تا هفت هزار تومان قیمت داشت و امسال کیلویی چهار هزار تومان فروش می رود که روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: دولت حتی به تعهدات خود در زمینه خرید تضمینی و کشت قراردادی و سیاست های صادرات و واردات به درستی عمل نکردند و امروز بیش از یک میلیون تن برنج واردات با قیمت کمتر از تولید داخل در بازار وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۶٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha