۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
فهرست ۸۶۹ شرط ناهنجار حذف شده از شرایط صدور مجوزهای کسب و کار
هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار اعلام کرد

فهرست ۸۶۹ شرط ناهنجار حذف شده از شرایط صدور مجوزهای کسب و کار

هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، ۸۶۹ شرط ناهنجار را از شرایط صدور مجوزهای کسب و کار حذف کرد.

به گزارش بازار، وزارت امور اقتصادی و دارایی در اجرای حکم ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ (اصلاحی ۱۳۹۹/۱۱/۱۵) در تسهیل شرایط صدور مجوزهای کسب وکار، در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، پروژه شناسایی و حذف شرایط ناهنجار از شرایط صدور همه مجوزهای کسب‌وکار را اجرا کرده است.

در این پروژه که طی شهریور تا بهمن، جمعا ۱۱۴۲ شرط ناهنجار (شامل شروط مبهم، دشوار، غیرضروری و شروط حاوی امضای طلایی یا محدودیت ظرفیت) از میان ۳۳۱۶۱ شرط صدور همه مجوزهای کسب وکار، شناسایی شد. در این پروژه جمعا ۱۱۴۲ شرط ناهنجار شامل ۱۴۰ شرط مبهم، ۵۷۷ شرط غیرضروری، ۲۴۲ شرط دشوار، ۱۶۳ شرط حاوی امضای طلایی و ۲۰ شرط حاوی محدودیت ظرفیت تشخیص داده شده است که ۸۶۹ مورد آن‌ها مصوبه داخلی دستگاه‌های صادرکننده مجوز بوده و از شروط مجوزهای کشور در درگاه ملی مجوزها حذف شده است و این پروژه ادامه دارد. شروط حذف شده شامل شرط تایید صلاحیت، مصاحبه، مطالبه طرح توجیهی، آزمون، سابقه کار، سن، تحصیلات، تأهل، تابعیت، سوءپیشنه، هزینه مالی، عدم اعتیاد بوده است.

۴ درصد شروط ناهنجار استخراج شده، در حکم صریح قانون و ۸ درصد آن‌ها در مصوبات هیات وزیران مورد اشاره قرارگرفته اند و بقیه براساس آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های داخلی دستگاه‌های اجرایی تدوین شده اند. هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، پس از بررسی نتیجه این مطالعه، مقرر کرد آن دسته از شروط ناهنجار برای صدور مجوزها که در متن قوانین یا مصوبات هیئت وزیران به آن‌ها اشاره نشده، از شروط صدور مجوزها حذف شوند و بقیه شروط ناهنجار طی لایحه اصلاح احکام قانونی مغایر قانون تسهیل صدور مجوزها و پیش‌نویس اصلاح مصوبات هیئت وزیران در فرآیند حذف قرار گیرند.

با ادامه مطالعه یادشده و کشف شروط ناهنجار دیگر در لابلای شروط صدور مجوزهای کسب وکار، این فهرست تا تسهیل شرایط صدور مجوزهای کسب وکار، در ماه‌های آینده به طور مستمر تکمیل خواهد شد. دبیرخانه هیات مقررات زدایی از جامعه کارآفرینان، پژوهشگران و اندیشکده‌ها و تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور دعوت میکند سایر شرایط ناهنجار و قابل حذف در شرایط باقی مانده در درگاه ملی مجوزها را با ذکر دلیل، به مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار ارائه دهند تا در فرایند بررسی و احتمالا حذف، قرارگیرد.

فهرست ۸۶۹ شرط ناهنجار حذف شده از شرایط صدور مجوزهای کسب و کار

کد خبر: ۲۰۶٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مدیر DE ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      حذف شرط سخت حداقل ۵۰ متربرای دفاتر پیشخوان موردتقاضاست