۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
ترخیص سریع کالای اساسی از بنادر و گمرکات

ترخیص سریع کالای اساسی از بنادر و گمرکات

رئیس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه گفت: نظارت بر ترخیص کالای اساسی از بنادر و گمرکات و تسهیل این امر از طریق مجاری قانونی، یکی از اولویت‌های این ستاد است.

به گزارش بازار، علی جمادی در ادامه سفر خود به خوزستان و در بازدید از انبارهای گمرک و اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر، افزود: سیاست کلی دستگاه قضایی به‌ویژه دادستانی کل کشور، بازدید مستمر از انبارهای جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و گمرک و نظارت بر نحوه تعیین تکلیف و فروش این کالاهاست.

وی گفت: یکی از آسیب‌های احتمالی در این خصوص، نگهداری طولانی‌مدت کالاها در انبار به دلایل مختلف است که خوشبختانه در بازدید از انبار بندر و گمرک خرمشهر، کمتر شاهد این مسئله بودیم.

جمادی تصریح کرد: در این سفر در خصوص برخی کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی و ستاد فرمان امام (ره)، به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با پیگیری دادستان اهواز مرکز استان خوزستان و دادستان خرمشهر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

وی اظهار کرد: در این خصوص چنانچه تقصیر یا قصوری از سوی مسئولان امر وجود داشته باشد، دادستان‌ها به‌عنوان مدعی‌العموم برخورد خواهند کرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور اقتصادی و جرایم سازمان یافته گفت: در مجموعه دادگستری خوزستان و به‌ویژه دادستانی مرکز استان، عزم جدی در این خصوص وجود دارد و اقدامات خوبی را تاکنون شاهد بوده‌ایم، اما انتظار داریم به‌خصوص در ایام پایانی سال، اقدامات ویژه‌ای در ترخیص کالاهای اساسی صورت گیرد.

کد خبر: ۲۰۶٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha