۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
دولت از کسبه مناطق محروم سیستان حمایت کند
رئیس اتاق اصناف زابل:

دولت از کسبه مناطق محروم سیستان حمایت کند

زابل - رئیس اتاق اصناف زابل گفت: کسبه ای که در مناطق محروم فعالیت می کند نیاز به حمایت دولت دارند تا بتوانند از شرایط کرونا عبور کنند.

مهدی اکبری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ویروس منحوس کرونا بعد از سلامت بیشترین تاثیر خود را بر اقتصاد کشور به ویژه بر مشاغل آزاد گذاشته است.

وی افزود: در این مدت بسیاری از کسبه در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند و علاوه بر آن کارگرانی که در مشاغل آزاد مشغول به کار بودند نیز درآمد خود را از دست دادند از طرفی کارفرماها هم به دلیل تعطیلی پروژه ها توان پرداخت حقوق کارگران را ندارند.

رئیس اتاق اصناف زابل با تاکید بر توجه دولت به مناطق محروم، تصریح کرد: بخشیدن سهم بیمه، پول آب و برق کمکی است که دولت می تواند به مردم مناطق محروم به ویژه منطقه سیستان کند تا بخشی از خسارت های کرونا بر بازاریان جبران شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای صنوف مختلف گفت: متاسفانه بسیاری از کسبه منطقه سیستان در تامین اقلام بهداشتی در مضیقه هستند و توان مالی لازم برای تامین این اقلام بهداشتی را ندارند. 

اکبری با اشاره به اینکه بیشترین نیاز ما به ماسک است، تصریح کرد: از انجمن‌های خیریه و سپاه پاسداران تقاضا داریم تا اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در میان اصناف توزیع کنند تا آنها نیز بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی بیان کرد: منطقه سیستان یک منطقه مرزی  است و نیمی از مردم از نظر توان مالی، ضعیف هستند که این مهم توجه ویژه دولت را می طلبد.

کد خبر: ۲۰٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha