۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری اردبیل با ۱۶۵ میلیارد تومان سرمایه
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛

راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری اردبیل با ۱۶۵ میلیارد تومان سرمایه

اردبیل - رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: با راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان منابع ملی و استانی در اختیار فناوران و کارآفرینان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌ ابراهیم‌پور شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید استاندار اردبیل از پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ واحد فناور در استان اردبیل وجود دارد که ۹۰ درصد آنها به مرحله تولید و تجاری‌سازی رسیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ شرکتی که محصولات خود را به مرحله تجاری‌سازی رسانده‌اند به بیش از ۴۱ شرکت ارتقا یافته و تیم‌ها و هسته‌های فناور استان نیز با یک جهش ۲.۵ برابری روبرو بوده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تعداد شرکت‌های تجاری‌سازی شده را در مجموع ۹۰ مورد اعلام کرد و گفت: ما با کمبود فضا برای استقرار این شرکت‌ها در پارک روبرو هستیم که از همین روی ضرورت دارد این مجموعه‌های تولیدی در سال جهش تولید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

۲۹ شرکت دانش بنیان در پارک مستقر هستند
ابراهیم‌پور ادامه داد: با حمایتی که پارک از واحدهای پیش‌رشد و یا هسته‌ها انجام می‌دهد، سعی بر حمایت از جوانان خلاق و نوآوری است که زمینه تحول و تحرک جدی را در سطح استان به وجود آوردند.

وی تصریح کرد: ۲۹ شرکت دانش بنیان در پارک فعالیت می‌کنند که این شرکت‌های دانش بنیان با نگاه تحول‌آفرین در یک سال اخیر اقدامات شاخصی را انجام داده‌اند که با راه‌اندازی کارگزاری جذب اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای این واحدها انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل اضافه کرد: با شیوع کرونا ۵۴ فناور با تولید محصولات متنوع مورد حمایت پارک قرار گرفته‌اند که در دو مقطع اسفند و فروردین ماه این واحدهای فناور با پشتیبانی پارک تولیداتی متنوع داشته‌اند.

ابراهیم‌پور به بهره‌مندی دو شرکت از منابع صندوق پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: با تصویب نهایی پیشنهاد این دو شرکت ۳۱ خرداد ماه پرداخت این منابع انجام شده و صندوق در اردبیل فعالیتش را با سرمایه‌گذاری ۱۶۵ میلیارد تومان آغاز خواهد کرد.

وی در مورد زمین پارک و تهیه نقشه آن بیان کرد: ۳۱ خرداد ماه کلنگ‌زنی پارک علم و فناوری اردبیل انجام خواهد شد تا در زمین پنج هکتاری این مجموعه را با تامین اعتبار ملی و استانی آغاز کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در پنج سال آینده تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان با این روند به ۴۰۰ شرکت برسد که این پنج هکتار قطعا جوابگوی این خیل نیازمندان در این حوزه نخواهد بود.

ابراهیم‌پور پیشنهاد کرد؛ برای احداث شهرک فناوری استان زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار تامین شود که در دو نقطه آبی‌بیگلو و جاده کورائیم مقدمات کار در نظر گرفته شده که منتظر نظر نهایی راه و شهرسازی استان هستیم.

وی افزود: با نظر مساعد استاندار اردبیل و اعلام آمادگی مدیر کل راه و شهرسازی استان قرار شد زمین مورد نظر در آبی‌بیگلو که معارض و موانع قانونی ندارد برای احداث این شهرک پیش‌بینی شده و نسبت به اخذ مجوزهای ملی و استانی اقدام شود.

۵ مرکز نوآوری در اردبیل فعال است
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به فعالیت پنج مرکز نوآوری در استان اشاره و تصریح کرد: این مراکز شامل انیمیشن، فرآورده‌های عسل، گیاهان دارویی، صنعت ورزش و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی است که تلاش بر این است تا این تعداد به ۹ مورد ارتقا یابد.

ابراهیم‌پور از توسعه آزمایشگاه پارک خبر داد و بیان کرد: به زودی آزمایشگاه صنایع غذایی راه‌اندازی خواهد شد تا در کنار آزمایشگاه کشت فعالیتی موثر و مثبت را شاهد باشیم.

وی پیشنهاد راه‌اندازی برج فناوری در اردبیل به مثابه سایر استان‌ها را یادآور شد و گفت: ساختمانی برای راه‌اندازی برج فناوری در نظر گرفته شده که قیمت آن ۶۰ میلیارد تومان است و انتظار می‌رود نسبت به خرید این ساختمان در ۱۰ طبقه و به مساحت ۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع اقدام شود.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: برای خرید این ساختمان قرار شد گزینه‌های جدید نیز متناسب با نیاز فناوران مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا در نهایت پیشنهاد خرید ساختمان به صورت نهایی ارائه شده و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و تامین اعتبار این کار به انجام برسد.

کد خبر: ۲۰٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha