۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
تدوین توسعه اشتغال ۶۰۰ روستای استان اردبیل
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تدوین توسعه اشتغال ۶۰۰ روستای استان اردبیل

اردبیل - شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: تدوین توسعه اشتغال ۶۰۰ روستای استان مبنای کار قرار گرفته که تهیه سند آمایش استان برای توسعه سند توسعه‌ای شهرستان‌ها اولویت اساسی است.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شروع تدوین لایحه بودجه سال آینده در قالب ۴۹ طرح ملی محقق شده و در این زمینه رایزنی‌های جدی برای تصویب منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های ملی در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه با اقدامات به عمل آمده به دنبال تصویب نهایی بودجه در مجلس هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمده طرح‌های ملی شامل راه‌آهن اردبیل - میانه، توسعه بزرگراه‌ها، پایاب سدخداآفرین و عمارت و گیوی و نیز طرح‌های توسعه فاضلاب و پروژه‌های زیرساختی شهرک‌اهی صنعتی و طرح‌های بهداشتی و درمانی است که رایزنی‌های لازم برای بهره‌مندی این طرح‌ها در بودجه سال آینده از ردیف اعتبارات مناسب در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: برخورداری از بودجه سال آینده نسبت به بودجه امسال با اولویت راه‌آهن و توسعه بزرگراه‌ها در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تدوین برنامه هفتم با رویکرد عدالت محوری مبنای کار است که امید می‌رود با اقدامات به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در امر توسعه اقتصادی استان باشیم.

شایقی اظهار کرد: تدوین توسعه اشتغال ۶۰۰ روستا در استان مبنای کار قرار گرفته که به همین منظور تهیه سند آمایش استان برای توسعه سند توسعه‌ای شهرستان‌ها و روستاهای استان مبنای کار قرار گرفته و با اولویت طرح‌های اولویت‌دار درصدد هستیم از مهاجرت بی‌رویه جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: چشم‌انداز روشنی با تهیه و ابلاغ سند آمایش استان در استان گشوده شده و در تهیه برنامه هفتم توسعه حرکت‌های موثری به انجام رسیده است که درصدد هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بودجه و ردیف‌های ملی به ویژه تهاتر نفت و سایر منابع بانکی شاهد تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های اردبیل خبر داد و افزود: تکمیل و توسعه بزرگراه‌ها به عنوان اولویت اساسی استان است که در این زمینه پیگیری‌های لازم در حال انجام است و در تلاش هستیم با ظرفیت‌های قانونی نسبت به جذب اعتبارات این حوزه اقدام شود.

وی اظهار کرد: توسعه بزرگراه‌ها در همه مناطق استان در حالی رقم می‌خورد و تکمیل بزرگراه شمال به جنوب در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و توجه مسئولان است.

کد خبر: ۲۰۶٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha