۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
مصرف گاز همچنان در اوج

مصرف گاز همچنان در اوج

رئیس مرکز راهبری گاز کشور از مصرف بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا کوشکی گفت: هفته گذشته از روز پنجشنبه ما شاهد کاهش دما و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری بوده ایم به طوری که مصرف گاز مجددا به بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

رئیس مرکز راهبری گاز کشور افزود:روز گذشته مصرف گاز به ۶۵۱ میلیون متر مکعب رسیده است و علی رغم این که روز تعطیل بوده و بسیاری از ادارات و سازمان‌ها تعطیل، مصرف گاز افزایشی بوده است و ۷۵ درصد از تولید گاز در بخش خانگی مصرف شده است.

کوشکی تصریح کرد: برای امروز و تا پایان هفته با توجه به تداوم سرما در کشور پیش بینی می‌شود میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری تا ۶۷۰ میلیون متر مکعب هم افزایش پیدا کند.

رئیس مرکز راهبری گاز کشور با بیان اینکه روز گذشته چهل و ششمین روز از سال را گذرانده ایم و مصرف گاز بخش خانگی به بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است این در حالی است که سال گذشته تنها ۱۳ روز، گاز بالای ۶۵۰ میلیون متر مکعب مصرف شده است و برای تامین این حجم از گاز در بخش خانگی و تجاری چاره‌ای جز محدودیت بخش‌های صنعتی و نیروگاهی کشور نیست.

کوشکی افزود: با توجه به این که از اواسط پاییز مصارف گاز خانگی به بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده و ادامه‌ی سرمای هوا از همه هموطنان درخواست می‌کنیم به طور جدی رعایت مصرف بهینه گاز را داشته باشند و با پوشش مناسب در منزل و دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ در منازل را رعایت کنند و در مواقع ترک منزل سیستم‌های گرمایشی را خاموش کنند تا بتوانیم پایداری شبکه گاز را در کشور داشته و در هیچ جا با افت فشار گاز یا قطع گاز آن مواجه نباشیم.

کد خبر: ۲۰۵٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha