۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
قیمت گذاری دستوری مانع رشد صنعت داروسازی

قیمت گذاری دستوری مانع رشد صنعت داروسازی

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین اجتماعی گفت: تولید باید توجیه پذیر و سودآور باشد و با این روند قیمت گذاری دارو امکان سرمایه گذاری برای احداث کارخانه‌های جدید و نوسازی وجود ندارد.

به گزارش بازار، محسن عبدالله زاده افزود: سال گذشته دستمزد کارگر ۵۷ درصد افزایش یافت و در کنار آن حامل‌های انرژی هم گران شد، اما قیمت‌ها را اصلاح نکردند تا اینکه کمبودها بروز کرد و ناچار به واردات فوریتی شدیم که قیمت آن به مراتب از تولید داخل بالاتر است، متاسفانه سازمان غذا و دارو حاضر شد قیمت بالاتر به محصول خارجی بدهد، اما قیمت تولید کننده داخلی را اصلاح نکند.

وی ادامه داد: از اواسط تابستان کارخانه‌های تولید کننده آنتی بیوتیک به سازمان غذا و دارو هشدار می‌دادند که افزایش قیمت جهانی نفت، منجر به افزایش قیمت حلال‌های مورد نیاز در تولید آنتی بیوتیک می‌شود و باید قیمت فروش اصلاح شود. وقتی تولید به صرفه نباشد در نتیجه کارخانه‌ها برای خرید ماده اولیه ثبت سفارش نمی‌کنند و تولید را کاهش می‌دهند.

عبداله زاده با اشاره به شیوه مدیریت بازار دارو افزود: توزیع کننده از موجودی تولید کننده اطلاعی ندارد و تولید کننده هم از موجودی شرکت‌های تامین کننده ماده اولیه بی اطلاع هستند و در این بین باید سازمان غذا و دارو بتواند زنجیره را مدیریت کند، چرا باید با وجود سامانه ‌”تیتک“ باز هم شاهد بروز کمبودهای دارویی باشیم؟ علت این است که در سامانه ”تیتک‌“ صرفا داده‌ها ثبت می‌شوند و باید مدیران این داده‌ها را تحلیل کنند و در خصوص آن‌ها تصمیم گیری کنند.

کد خبر: ۲۰۵٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha