۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
۲۱۹ مجوز سرمایه گذاری بی نام در گیلان صادر شد
استاندار گیلان:

۲۱۹ مجوز سرمایه گذاری بی نام در گیلان صادر شد

رشت- استاندار گیلان گفت: ۳۱۵ عرصه برای سرمایه گذاری در استان مهیا و ۲۱۹ مجوز بی نام سرمایه گذاری صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی بیان کرد: ۴۳۹ واحد تولیدی در گیلان فعال شده ضمن اینکه ۱۷۲ واحد غیرفعال و راکد نیز احیاء شده‌است.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تعهدات مربوط به اشتغال نیز خاطر نشان کرد: تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱، ۳۰ هزار و ۹۰۴ نفر بود که بر اساس رصد سامانه مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکنون ۳۰ هزار و ۸۸۱ اشتغال محقق شده‌است.

وی در تشریح برنامه نهضت ملی مسکن و فراهم کردن مقدمات کار ساخت واحدها برای متقاضیان در گیلان اظهار کرد: ۱۰۹ هزار نفر در استان در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که در بخش شهری ۲۲ هزار و ۵۵۳ نفر واجد شرایط هستند.

عباسی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۷۷۶ نفر مبلغ آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه را پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: بستر ساخت ۲۷ هزار و ۷۴۴ واحد نهضت ملی مسکن در استان فراهم شده که تاکنون ۱۲ هزار و ۲۷۵ واحد در دستور ساخت است.

وی درباره ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور و سهم ۳۰ هزار واحدی گیلان نیز گفت: حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد در تعهدات بنیاد مسکن است که پنج هزار و ۷۰۰ مورد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است ضمن اینکه ۲ هزار و ۷۲ واحد در دهه فجر امسال تحویل و در همین زمان ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی نیز بهره برداری شد.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح یک‌هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی و توسعه ای در بخش های مختلف اعم از تولیدات کشاورزی، صنعتی، بوم‌گردی و گردشگری در دهه فجر امسال در استان خاطر نشان کرد: این تعداد پروژه با اعتبار افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه در هفته دولت امسال نیز پروژه‌های مختلف با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهره برداری شد.

عباسی در ادامه اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با روندی که در استان طی می کنیم به‌ویژه با اعتباراتی که از محل مصوبات دور اول سفر رئیس محترم جمهور دربهمن ماه سال قبل برای استان در نظر گرفته شده از جمله تسهیلات بخش‌های اشتغال، صنایع دستی و مشاغل خانگی و مواردی از این دست، بیش از ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان پروژه تا هفته دولت آینده افتتاح شود حتی قبل از سال جدید نیز این امکان وجود دارد که رئیس جمهور به گیلان سفر داشته و بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه با حضور وی بهره برداری شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha