۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
شروع کشت قراردادی چغندرقند در کشورهای آذربایجان و ازبکستان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

شروع کشت قراردادی چغندرقند در کشورهای آذربایجان و ازبکستان

اردبیل- محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: کشت قراردادی چغندرقند در کشورهای آذربایجان و ازبکستان و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغانه محقق گردید.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اجرای آبیاری زیرسطحی در سطح ۱۲۰۰ هکتار، زهکشی ۲ هزار هکتار، ساخت مسکن برای کل پرسنل و تولید قراردادی گوشت پروژه‌هایی هستند که در دستور کار قرار دارند.

وی افزود: به دنبال افزایش راندمان تولید و میزان بهره وری و همچنین سرمایه گذاری‌های عمرانی و تجهیز شرکت، حال عمومی این بنگاه اقتصادی خوب بوده و خیلی‌ها فهمیده اند که شرکت مغان دارای این توانایی است که به کشور کمک کند و با اقداماتی که در حال انجام است، کمک زیادی به مردم و میهن انجام می‌دهد و اکنون وقت آن رسیده که این مجتمع عظیم ملّی دوباره احیا شود.

محمدی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم در شرکت وحدت، صفا و صمیمیت بوده و از این طریق در طول دو سال گذشته خدمات زیادی انجام یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در مدت فعالیت هیئت مدیره دولتی خط مشی‌ها، استراتژی‌ها و راهبردها مشخص و تبدیل به برنامه شده و بعد از ابطال واگذاری اولویت اول ما ثبات بود که این امر با تثبیت وضعیت نیروی انسانی امکانپذیر شده است.

محمدی ادامه داد: بعد از ثبات استراتژی شرکت در چند بعد در دامپروری، زراعت، باغبانی و صنایع طراحی شد که تکمیل زنجیره ارزش با نگاه علمی، ترویجی و آموزشی با کاور دانش بنیان است.

شروع پرداخت بدهکاری‌های بانکی کشت و صنعت مغان

محمدی بیان کرد: بعد از استقرار هیئت مدیره دولتی ۱۸۰ میلیارد تومان از بدهی‌های بخش خصوصی از جمله ۱۴ میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی تسویه گردیده و سرمایه‌گذاری‌ها شروع گردیده است.

وی تصریح کرد: علیرغم محدودیت‌هایی که در خصوص بحران آب و اصل ۴۴ وجود دارد، رکوردها در تولید محصولات زراعی از طریق افزایش راندمان تولید جابجا شده و شرکتی که بدلیل ضررده بودن زمانی در ردیف اول گروه واگذاری بود، هم اکنون به نقطه‌ای رسیده است که بدلیل سودده بودن در سازمان خصوصی سازی از خروج آن از لیست واگذاری دفاع می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: تنظیم بازار فعلی گوشت کشور در وضعیت بحرانی موجود مرهون گوشت شرکت مغان است. این در حالی است که ما پیش از این ۷ میلیارد تومان از بابت تامین نهاده هزینه پرداخت می‌کردیم و در حال حاضر علیرغم افزایش جزئی قیمت گوشت و شیر مجبوریم افزایش ۱۰۰۰ درصدی قیمت نهاده‌ها را تحمل کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی، بهره وری و کار شبانه روزی در کنار حمایت‌های بالادستی‌ها در تسریع احیای شرکت مغان موثر بوده است.

محمدی ادامه داد: امسال از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف شمالغرب اقدام به خریداری چغندر قند شد و هم اکنون کشت قراردادی در کشورهای آذربایجان و ازبکستان و همچنین ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغانه در دستور کار قرار دارد.

برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خام‌فروشی در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: خام فروشی به ضرر شرکت بوده و تولید ثروت و اشتغال در تکمیل زنجیره ارزش و بازرگانی و فروش محصول ثانویه است.

عضو هیئت مدیره شرکت خاطر نشان ساخت: ۱۰۰۰ هکتار آبیاری زیرسطحی با هزینه دولت و بصورت رایگان در شرکت مغان عملیاتی و ۲۰۰ هکتار نیز از محل منابع داخلی به مورد اجرا گذارده خواهد شد که رئیس جمهور محترم نیز قول داده اند، از محل صندوق توسعه حمایت از کشاورزی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تخصیص داده شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: ۲ هزار هکتار از زمین‌های زراعی شرکت زهدار است و این مسئله در پایین آمدن عملکرد تولید محصولات تاثیر قابل توجهی داشته و دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) منعقد شده و دفتر و امکانات لازم جهت مطالعه در اختیار آنان قرار گرفته و ۶۰۰ هکتار از پروژه مزبور در دست انجام است.

وی اظهار کرد: این بنگاه اقتصادی در اجرای طرح ملی مسکن پیشقدم بوده و اقدامات اولیه برای تخصیص زمین مورد نیاز به مقدار ۱۴۰ هکتار و مجوزهای اولیه در دست انجام است تا در اسرع وقت بتوانیم، کل پرسنل را صاحب منزل ویلایی بکنیم.

کشت و صنعت قطب تولید قراردادی گوشت کشور انتخاب شد

محمدی افزود: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بعنوان یکی از چهار قطب تولید قراردادی گوشت کشور انتخاب شده و مسئولیت پرواربندی ۱۰ هزار راس دام سنگین و ۱۰۰ هزار راس دام سبک در شمالغرب کشور به این بنگاه اقتصادی سپرده شده است.

وی تصریح کرد: نهاده مورد نیاز برای دام‌ها با حمایت شرکت پشتیبانی امور دام کشور از طریق اتحادیه دامداران استان اردبیل تامین و در اختیار شرکت قرار می‌گیرد که عملیات اجرایی آن آغاز شده و قسمتی از دام‌ها نیز جهت کشتار به کشتارگاه‌های تهران ارسال و در بازار هدف عرضه گردید.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha