ایران و فیلیپین بر توسعه صنعت گردشگری متمرکز شوند

ایران و فیلیپین بر توسعه صنعت گردشگری متمرکز شوند

سفیر فیلیپین در تهران با معاون بین‌الملل اتاق ایران دیدار کرد. توسعه سطح روابط بین دو کشور با تمرکز بر صنعت گردشگری و فراهم کردن زیرساخت‌های آن، محور مذاکرات این دیدار بود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقویت سفر گردشگران در زمینه‌های مختلف بین ایران و فیلیپین، محور دیدار سفیر این کشور در تهران با معاون بین‌الملل اتاق ایران بود. دو طرف در این نشست علاوه بر گردشگری، شیلات و آبزیان، صنایع غذایی، خشکبار، گیاهان دارویی، تجارت انواع محصولات کشاورزی، خودروسازی، تجهیزات پزشکی، نفت، گاز و پتروشیمی را به عنوان دیگر زمینه‌هایی که قابلیت همکاری مشترک در آنها وجود دارد، مطرح کردند.

در این نشست علیرضا یاوری، معاون بین‌الملل اتاق ایران با بیان اینکه علاقه‌مندی صنعت گردشگری ایران همواره به سمت کشورهای آسیای شرقی بوده است، عدم شناخت نسبت به جاذبه‌های گردشگری فیلیپین را به عنوان یکی از عوامل اسقبال کمتر ایرانیان برای سفر به این کشور دانست.

به اعتقاد او بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به این کشور و معرفی جاذبه‌های آن راهگشا خواهد بود.

او در ادامه از آمادگی اتاق ایران برای پذیرش هیات تجاری از فیلیپین و همچنین اعزام هیات به این کشور با همکاری اتاق بازرگانی فیلیپین خبر داد و افزود: برگزاری جلسات مجازی با اتاق بازرگانی فیلیپین از سوی معاونت بین الملل اتاق ایران پیشنهاد می‌شود تا از این طریق، مقدمات اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، مهیا شود.

یاوری افزایش میزان مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری بین ایران و فیلیپین در حوزه‌های غیر تحریمی را ممکن دانست و با اشاره به تمایل تجار و فعالان اقتصادی دو کشور برای همکاری با یکدیگر، گفت: ایران و فیلیپین در حوزه مواد غذایی و محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی، مخابرات و حوزه‌هایی از این دست می‌توانند با هم همکاری کنند. در این ارتباط تجار فیلیپینی علاقه‌مند می‌توانند مجوزهای عمومی و موردی اوفک را برای تجارت با ایران دریافت کنند.

معاون بین‌المللی اتاق ایران خاطرنشان کرد: بخش خصوصی ایران علاقه‌مندی خود را برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و فیلیپین به وزارت امور خارجه اعلام کرده است.

نبود پرواز مستقیم بین ایران و فیلیپین مانع رشد مناسبات بین دو کشور است
روبرتو جی مانالو، با تاکید بر اهمیت رفت‌وآمد سهل بین دو کشور در راستای تقویت سطح مناسبات تجاری و گردشگری، نبود پرواز مستقیم بین ایران و فیلیپین را از دلایل اصلی عدم حضور فعال و پررنگ تجار فیلیپینی در ایران و عدم رشد گردشگری دانست.

بر اساس اظهارات او با وجود توافق‌نامه هوایی بین ایران و فیلیپین به دلیل عدم سوددهی پرواز مستقیم بین دو کشور راه‌اندازی نشده است.

سفیر فیلیپین در تهران در ادامه به شهرهای هوشمندی که در حال شکل‌گیری در فیلیپین هستند اشاره و آنها را فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری تجار ایرانی معرفی کرد.

او اظهار کرد: در سال ۱۹۹۵ میلادی و در طول سفر رئیس جمهور فیلیپین به ایران، تفاهم‌نامه همکاری‌های اتاق‌های بازرگانی ایران و فیلیپین امضا شد و در سال ۲۰۰۳ میلادی دو طرف روی تشکیل شورای مشترک تجاری ایران و فیلیپین به تفاهم رسیدند.

سفیر فیلیپین در تهران با تاکید بر اهمیت استفاده مناسب از توافقات و تفاهم‌هایی که در گذشته بین اتاق‌های دو کشور صورت گرفته از برگزاری یک همایش تجاری در محل سفارت این کشور در تهران با مشارک اتاق بازرگانی فیلیپین و در راستای تسهیل و آشنایی تجار ایرانی با پتانسیل‌های فیلیپین و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری خبر داد.

مانالو مشکلات اینترنتی و عدم دسترسی افراد به اینترنت پرسرعت را عامل کاهش تعداد درخواست‌های آنلاین برای دریافت روادید از سوی ایرانیان عنوان کرد.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha